سیستان و بلوچستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل کمیته مشترک پلیس آگاهی و سیستم قضائی سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر اقدامات خوبی در راستای دستگیری سارقان مسلح و سارقان به عنف در سراسر استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
معاون امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای مجدد سیستم لایتینگ فرودگاه کنارک - چابهار با هدف افزایش پروازهای صبحگاهی و شامگاهی برای کمک به افزایش جذب گردشگر انجام شده است.
اقشار مختلف مردم خاش در استان سیستان و بلوچستان در فصل سرما و سرد سال و در شرایط دشوار یخبندان با مشکلات انبوه سوختی و بی نفتی و نبود و کمبود و گرانی گاز و قبوض نجومی برق مواجه شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: در جریان این دیدار بر اهمیت تبادل تجربیات و همکاری نزدیک ۲ کشور برای مدیریت و حل مشکلات سلامت در منطقه بویژه بیماری‌های عفونی از جمله بیماری‌های منتقله از راه ناقل شامل "تب دانگ و مالاریا" تاکید داشتم.
نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام برای خط انتقال آب از سد زیردان تلاش و زحمات زیادی را متحمل شده امیدوارم مسوولان با ساخت سیستم تصفیه خانه این اقدام بزرگ را تکمیل کنند. ساخت تصفیه‌خانه آب برای ۴۰۰ روستای حوزه پایین دست سدزیردان چابهار برای دسترسی مردم این روستاها از آب بهداشتی و پایدار ضروری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ظهار داشت: رعایت الزامات ایمنی در کارگاه های ساختمانی ضروری است و بدون تردید و اغماض با کارگاه‌های ساختمانی متخلف برخورد خواهد شد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: شهرداری زاهدان با اعمال قوانین تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های صدور پروانه های واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، نهایت همکاری و مساعدت را در جهت اجرای هر چه سریعتر این طرح مهم ملی انجام می‌دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۶۱ سمن در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، هنری، محیط زیست و گردشگری در این استان فعالیت می‌کنند.
بندر چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی در جنوب شرقی ایران دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد اقتصادی و گردشگری است و شکوفایی و بهره مندی ار آنها، این منطقه بکر را به مقصد گردشگری جهانی تبدیل می‌کند.