سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت: ۲۱ نفر در پی واژگونی اتوبوس مسافربری در محور ایرانشهر ـ بم مصدوم‌شدن که حال 8 نفر وخیم گزارش شده است.
توسط نیروی دریایی سپاه انجام شد؛

کشف و ضبط 500 کیلو گرم مواد مخدر در آب‌های چابهار

فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار گفت: رزمندگان گشت اطلاعات پایگاه ، محموله ۵٠٠ کیلوگرمی موادمخدر از نوع حشیش را با هوشمندی و رصد مستمر کشف و توقیف کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ثبت نام متقاضیان جهش تولید مسکن در استان از امروز ۲۸ مهرماه همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برابر ضوابط ابلاغی کوله‌بران استان در کنار صادرات همه کالاهای مجاز صادراتی اجازه دارند بیش از 800 قلم کالای تعیین شده وارداتی را که ورود آن‌ها به کشور ممنوع بوده یا با محدودیت ورود مواجه هستند،را وارد کنند.
مردم سیستان و بلوچستان استقبال کمی از واکسیناسیون کرده‌اند. از طرفی آمار مبتلایان روزانه در استان همچنان بیش از ۱۰۰ نفر است، همین شمارِ مبتلایان روزانه نشان می‌دهد که نباید به وضعیت آبی کرونایی استان خوشبین باشیم و رعایت شیوه نامه‌ها را زیر پا بگذاریم.
میر با اشاره به این‌که بازگشایی مرز سیستان به روش کوله‌بری فرصت اشتغال بیش از 2000 سیستانی را به صورت مستقیم فراهم می‌کند، افزود: در طرح کوله‌بری ساکنین مرز سیستان تا شعاع 50 کیلومتری می‌توانند مانند غرب کشور از امتیازات دیده شده در قانون استفاده کنند؛ به این صورت که ابتدا یک نفر به صورت تجمیعی کالاهای خاصی را که تنها با رویه کوله‌بری اجازه ورود دارند، از مرز سیستان بدون اخذ عوارض وارد می‌کند و سپس علاوه بر این‌که در مرز این کالاها از طریق کارت‌های مرزنشینی به صورت جزئی وارد کشور می‌شود و هر خانواده چهار نفره مرزنشین روستایی می‌تواند در ماه 2.5 میلیون تومان با کارت خود از این راه کسب درآمد کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم تمهیدات بسیار ارزشمندی که دولت در مهار طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام داده، اما در بندر چابهار 6 نفر از هموطنانمان را از دست دادیم که امیدوارم رسیدگی عاجل توسط دولت برای موضوع مقابله با طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام بپذیرد.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرایی شدن ۱۳ پروژه باز آفرینی شهری در زاهدان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن ۱۳ پروژه باز آفرینی شهری در زاهدان خبر داد و گفت: ۱۳ پروژه در سالجاری با اعتبار افزون بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر زاهدان توسط این اداره کل در حال اجراست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

شناسایی ۶۹ بیمار جدید کرونایی در سیستان وبلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شناسایی ۶۹ بیمار جدید کرونایی در سیستان وبلوچستان خبر داد و گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۶۹ مورد جدید به ۱۲۴ هزار و ۳۶۲ نفر رسید.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

برداشت ۸ هزار تن لیمو ترش طی امسال

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برداشت افزون‌بر هشت هزار تن لیموترش امسال از سطح ۶۴۸ هکتار از باغات جنوب این استان خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه از تخصیص ۶۵ درصد از گلخانه‌ای میرجاوه به کشت گوجه‌فرنگی خبر داد و گفت: محصولات گلخانه‌ای این شهرستان گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و خیار است، اما ۲۵ هکتار از گلخانه‌های میرجاوه به این محصولات اختصاص دارد.