سیستان و بلوچستان

«عبدالغفار نقشبندی» که نقش مهمی در برهم زدن امنیت و ایجاد آشوب‌های اخیر داشت پس از صدور حکم دستگیری و از ترس افشا شدن ارتباطش با سرویس‌های جاسوسی به یکی از کشورهای همسایه متواری شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با تعاریف وسیعی که سلامت در دنیا دارد و می دانیم سلامت مهم است اما دنیا توسعه یافته و زندگی های نوین تا دلتان بخواهد تجارب ناموفق طی کرده است. پس به این نکته حائز اهمیت می رسیم که میانبر این مسیر و پیش افتادن از کشور های پیشرفته در فضای اندیشگاهی میسر است پس باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، درخواست های تایید شده بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در این استان،یک هزار و ۳۱۵ درخواست بوده که ۱۲ درصد افزایش داشته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل کمیته مشترک پلیس آگاهی و سیستم قضائی سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر اقدامات خوبی در راستای دستگیری سارقان مسلح و سارقان به عنف در سراسر استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
معاون امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای مجدد سیستم لایتینگ فرودگاه کنارک - چابهار با هدف افزایش پروازهای صبحگاهی و شامگاهی برای کمک به افزایش جذب گردشگر انجام شده است.
اقشار مختلف مردم خاش در استان سیستان و بلوچستان در فصل سرما و سرد سال و در شرایط دشوار یخبندان با مشکلات انبوه سوختی و بی نفتی و نبود و کمبود و گرانی گاز و قبوض نجومی برق مواجه شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: در جریان این دیدار بر اهمیت تبادل تجربیات و همکاری نزدیک ۲ کشور برای مدیریت و حل مشکلات سلامت در منطقه بویژه بیماری‌های عفونی از جمله بیماری‌های منتقله از راه ناقل شامل "تب دانگ و مالاریا" تاکید داشتم.