سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شود، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در این منطقه هستند.
یحیی ضیایی مهرجردی گفت: باید بدانیم که تا کنون بخش عمده سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است و باید شاهد حضور اثرگذار هندی‌ها در بندر چابهار باشیم.
روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان در خصوص بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی اطلاعیه ای صادر و تاکید کرد: تذکرات لازم به این فرد داده شد اما او بر انجام اقدامات خلاف قانون اصرار داشت. با هر شخصی که بر اقدام خلاف قانون اصرار داشته باشد، برخورد قانونی خواهد شد.
نماینده مردم چابهار در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: فیلترینگ فضای مجازی در تضاد کامل با اصل ۹ قانون اساسی و فرمایشات انتخاباتی شما است، وقتی خودتان و خودمان در همه پلتفرم‌ها حضور فعال داریم، به چه حقی دسترسی مردم را محدود کرده‌اید، به راستی گردش مالی ۵۰ هزار میلیارد تومان فیلترشکن‌ها چه نسبتی با کاسبان فیلتر دارد.
معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: دولت در مقابل تنگناها و شرایط سخت و دشواری که در تابستان 1400 بر کشور حاکم بود ضعف و یأس از خود نشان نداد بلکه با حضور میدانی، مدیریت جهادی و انقلابی وارد عرصه خدمت و گره‌گشایی از مشکلات مردم شد.
سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عضو گروهک تروریستی داعش با رصد اطلاعاتی دقیق ماموران انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان سراوان خبر داد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از استقبال خوب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با برگزاری بیش‌از ۲۵۰ جلسه کارشناسی به‌منظور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انهدام گروهک تروریستی وابسته به «جیش الظلم» در سراوان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان این‌ که تعداد 6 نفر از اشرار مسلح منطقه در اجرای طرح رعد دستگیر و نیز یک تیم 3 نفره گروهک های معاندان و عناصر اصلی گروهک جیش الظلم متلاشی شدند، گفت: این تیم عاملان اصلی شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان سرهنگ «علیرضا شهرکی» و همسرشان بوده اند.
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان از تداوم نظارت بر اماکن عمومی با هدف صیانت از سلامت غذایی شهروندان در زاهدان خبر داد و گفت: ۵ قنادی و پیتزافروشی در زاهدان پلمب شد.
فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در یک عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا و دستگیری یک قاچاقچی، تعداد دو دستگاه وسایل ارتباطی قاچاقچیان را نیز کشف و ضبط کنند