صدور بیش از پنج هزار مجوز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای امسال، پنج هزار و ۱۹۴ شاغل جدید در حوزه مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان اضافه شده است.
تصویر صدور بیش از پنج هزار مجوز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون، خلیل‌احمد سلامی روز دوشنبه، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال، پنج هزار و ۱۹۴ شاغل جدید در حوزه مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان اضافه شده که از این تعداد چهار هزار و ۳۵۹ نفر از محل صدور مجوز و ۸۳۵ نفر از محل پرداخت تسهیلات شاغل شدند.
وی با بیان اینکه صدور مجوزها تنها بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: مشاغل خانگی بدلیل دربرگیری فراوان و هزینه راه‌اندازی پایین تر نسبت به دیگر شغل‌ها، برای متقاضیان بویژه بانوان و خانواده‌ها با اهمیت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز متناسب با نوع مهارتی که فرا گرفته اند و قصد فعالیت دارند به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.
وی گفت: سیستان و بلوچستان بدلیل فرهنگ کهن و غنی و شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مناطق پرکشش اشتغال بویژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شیلات و کشاورزی است.
سلامی اظهار کرد: در چند روز اخیر با پیگیری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی از طریق برنامه کاربردی "روبیکا" فراهم شده که فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.
وی افزود: با توجه به رویکرد دولت در حمایت از کسب و کارهای خانگی، سال آینده از لحاظ تخصیص اعتبارات سیستان و بلوچستان جایگاه بهتری نسبت به امسال پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا

599386