اتمام عملیات ساخت بزرگ‌ترین سازه آبگیر و آبگذر دریایی جهان‌ در چابهار

با اتمام عملیات ساخت، شناورسازی و نصب بزرگترین سازه آبگیر و آبگذر دریایی جهان در چابهار، گامی دیگر در جهت انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور محقق شد.
تصویر اتمام عملیات ساخت بزرگ‌ترین سازه آبگیر و آبگذر دریایی جهان‌ در چابهار

به گزارش سایت خبری پرسون، از چابهار، عملیات ساخت، شناورسازی و نصب «بزرگترین سازه آبگیر و آبگذر دریایی جهان» در چابهار به اتمام رسید که‌ گامی مثبت در جهت رفع تنش آبی در استان‌های شرقی کشور خواهد بود.

با اتمام عملیات ساخت، شناورسازی و نصب بزرگترین سازه آبگیر و آبگذر دریایی جهان در چابهار و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و باور به شعار «ما می‌توانیم»، گامی دیگر در راستای تحقق وعده دولت سیزدهم در جهت انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور محقق شد.

ابر پروژه نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان از مهر ماه سال 1400 آغاز شده و شامل سامانه آبگیر و تأسیسات شیرین سازی و نمک زدایی برای ظرفیت نهایی 2.4 میلیون متر مکعب در روز آب شیرین، سامانه انتقال آب به طول خط 720 کیلومتر در سیستان و بلوچستان برای ظرفیت 280 میلیون متر مکعب در سال، اجرای مسیر و تونل برای احداث سه خط لوله برای ظرفیت نهایی انتقال 800 میلیون متر مکعب آب در سال و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی برای تأمین انرژی است.

منبع: تسنیم

613500