نجات دو صیاد جاسکی از غرق شدن

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار دو صیاد بندر جاسک از غرق شدن در آب های دریای عمان نجات پیدا کردند.
تصویر نجات دو صیاد جاسکی از غرق شدن

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان دو صیاد بندر جاسک با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار و همکاری شناور صیادی، در آب های دریای عمان خبر داد.

یک قایق صیادی که از ۷ روز پیش و با دو سرنشین در فاصله ۷۵ مایلی از بندر چابهار در حال صید بود و از روستای سورگلم جهت صیادی به این محدوده آمده بود به علت مسیریابی نامناسب و هوای نامساعد (فورس ۵) در دریا سرگردان شده که با هماهنگی (MRCC) چابهار و با همکاری شناور صیادی بعد از چندین ساعت عملیات جستجو و نجات دریایی، نجات یافتند.

حتما قبل از دریاروی از اطلاعات هواشناسی دریایی با شماره تماس ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی و شماره ۱۵۵۰ اطلاع حاصل نمایند.

برای صیادی به صیدگاه های مشخص اعزام گردند و اطلاعات منطقه صید را در اختیار مالک شناور قرار دهند و همچنین تجهیزات ایمنی از جمله لایف رافت، حلقه نجات و جلیقه نجات به همراه داشته باشند.

منبع: خبرنگاران جوان

587028