زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

اختصاص یک ‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال به فاضلاب زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از اختصاص بیش از یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تاسیسات فاضلاب شهر زنجان از سال ۹۳ تاکنون خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد:

افزایش پنج درصدی شمار مشترکان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از رشد پنج درصدی شمار مشترکان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد مشترکان تحت پوشش این شرکت به ۳۶۷ هزار و ۶۹۴ مورد رسیده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر خبر داد:

برگزاری فعالیت‌های قرآنی با میزبانی امام‌زاده‌های ابهر

رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر امام‌زاده‌های ابهر از برگزاری فعالیت‌های قرآنی به صورت مجازی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امام‌زاده‌های ابهر میزبان برگزاری این فعالیت‌ها خواهند بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان:

خانه تکانی روح و جسم، فرصتی زرین در دل ماه رمضان

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان ماه مبارک رمضان را مزین به فضیلت‌های بیشمار خواند و گفت: خودسازی و پالایش روح یکی از این فضیلت‌های فراوان است.

مربی زنجانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، خبر داد:

ملحق شدن لژیونرهای زنجانی از اردوی چهارم به تیم ملی بسکتبال با ویلچر

مربی زنجانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در درخشش رقابت‌های پاراالمپیک توکیو مصمم هستند، گفت: لژیونرهای زنجانی از اردوی چهارم به تیم ملی می پیوندند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آموزش ۲۱ هزار و ۵۲۳ نفر از شهروندان زنجانی طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد دوره های آموزشی یک‌ هزار و ۲۷ دوره درخصوص آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه بوده است.

فرمانده انتظامی ابهر:

۳۹ واحد صنفی خاطی پلمپ شد

فرمانده انتظامی ابهر گفت: ۳۹ واحد صنفی ناقض محدودیت های کرونایی در این شهرستان پلمپ شدند.

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان از کاهش مزاحمت خطوط تلفنی اورژانس ۱۱۵ خبر داد و گفت: اشغال بی مورد خطوط تلفنی مرکز اورژانس 115 منجر به ایجاد خلل در خدمات رسانی سریع و به موقع آنها می شود.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان از توابع شهرستان طارم با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید.

نائب‌رئیس اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان استان زنجان:

بدرقه هنرهای دستی ایرانی در چمدان

نائب‌رئیس اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان استان زنجان از صادرات صنایع‌دستی ایران به صورت چمدانی خبر داد.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری منابع‌طبیعی استان زنجان:

کاشت قلمه صنوبر؛ برداشت زندگی دوباره به صنعت چوب

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری منابع‌طبیعی استان زنجان گفت: تشویق علاقه‌مندان به کاشت و بهره‌برداری از صنوبر در صنعت چوب از جمله موثرترین راه‌ها جهت پیشگیری از تخریب منابع‌طبیعی محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

واکسن مشترک ایران و کوبا به جنگ با کرونا می رود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده واکسن مشترک ایران و کوبا طی اوایل هفته آینده برای جامعه هدف تعیین شده در استان تزریق می‌شود که مقدمات انجام این کار نیز فراهم شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان:

بیماری های روحی و جسمی مهمترین متهمان خودکشی هستند

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان، بیماری روانی و جسمی از دلایل مهم اقدام به خودکشی است و گفت: مسایل مالی، نداشتن شغل، مسایل مالی، اخراج از محل کار و ورشکستگی، علل عاطفی، درگذشت یکی از آشنایان، دعواهای خانوادگی، طلاق و شکست از جمله دیگر دلایل اقدام به خودکشی هستند.

درآمد از میراثی قدیمی به ارزش سه بار تشرف به مکه!

"چلنگری" زنجان؛ هنری در شیب فراموشی

چلنگری، هنر شکل دادن به فلز هنوز هم از رشته‌های اصیل در زنجان است، یعنی آهنگری سبک و محلی که در آن اشیای سبک‌وزنی مانند میخ طویله، داس، چکش، نعل، بیل، میخ سرکج، نیم‌ذرع بزازی، انبر و سیخ و سه‌پایه آهنی، زنجیر و سی خانک، قلم، سنبه، منقل آهنی، درفش و غیره می‌سازند. هنری که در حال فراموشی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از مازاد بر نیاز بودن تولید گوشت مرغ خبر داد و گفت: توزیع این فرآورده در سال ۹۸ نزدیک به۴۰ تن در روز بوده که این میزان در سال قبل به ۸۰ تن در روز رسید.

استاندار زنجان حوزه مسائل اجتماعی را بسیار گسترده‌ای خواند و گفت: موفقیت در این زمینه عملیاتی کردن برنامه ها و اجتناب از موازی کاری‌ را می طلبد.