مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان:

خانه تکانی روح و جسم، فرصتی زرین در دل ماه رمضان

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان ماه مبارک رمضان را مزین به فضیلت‌های بیشمار خواند و گفت: خودسازی و پالایش روح یکی از این فضیلت‌های فراوان است.

تصویر خانه تکانی روح و جسم، فرصتی زرین در دل ماه رمضان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام جواد جعفری اظهار کرد: ماه رمضان، ماه مهمانی خدا است و خداوند در این ماه عنایت ویژه‌ای به بندگان دارد و امتیازات خاصی برای بندگان قائل شده است و انسان‌ها نیز می‌توانند با دعا و توسل درهای رحمت الهی را به سوی خود بگشایند.

وی رمضان را، ماه عافیت‌خواهی خواند و گفت: بهترین فرصت برای درخواست عفو الهی در این ماه فراهم شده و باید تلاش کنیم در این ماه از گناهانی که منشا اثرات بد در زندگی انسان است، استغفار کرده و از خداوند طلب آمرزش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان تصریح کرد: برخی از دعاها و سوره‌ها معارفی را در اختیار ما می‌گذارند که مخصوص ایام خاص است و اگر در مضامین و معنای باطنی آن‌ها دقت کنیم انسان را به فضیلت این ایام آگاه می‌کند و دعا و تقویت ارتباط بین زمین و آسمان می‌تواند سبب ایجاد تحول در امور دنیوی شود.

این کارشناس دینی به ختم قرآن در ماه رمضان تاکید کرد و افزود: در این ماه به قرائت سوره‌هایی همچون قدر، دخان، عنکبوت و روم هم بسیار سفارش شده است و خواندن دعاهای این ماه به ویژه دعای ابوحمزه ثمالی و دعای سحر، فضیلت‌های بی‌شماری دارد.

وی خودسازی، پالایش روح، پرورش و تقویت اخلاق حسنه، پرهیز از ریا و اخلاص در عمل را از جمله فواید روزه‌داری در بعد معنوی عنوان کرد و گفت: تغییر سبک زندگی در این ماه انسان را متنبه و هوشیار می‌سازد تا رفتار و اعمال خود را اصلاح و زندگی خدایی پیدا کند.

جعفری ادامه داد: امساک از برخی حلال‌ها مثل خوردن و آشامیدن و تحمل تشنگی و گرسنگی نشان می‌دهد انسان می‌تواند از برخی مسائل پرهیز کند تا به فضائل اخلاقی بالاتری نائل شود و به مراتب والای انسانی دست یابد و بنده واقعی خدا شود.

وی با تأکید بر اینکه روزه‌دار واقعی باید زبان، چشم و گوشش هم روزه‌دار باشد، تصریح کرد: انسان باید مراقب همه اعضا، رفتار و اعمال خود باشد و از ناسزا، بدرفتاری توهین و بدزبانی خودداری کند؛ رمضان بهانه خوبی است تا انسان از رفتارهای عادی خود کناره‌گیری کرده و مراقبه را در خود تقویت کند.

منبع: ایسنا

283881

مطالب مرتبط