معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان:

همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان و ناتینگهام مالزی مقدمه چینی شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه مقدمات تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی– پژوهشی دانشگاه ناتینگهام مالزی و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در یک جلسه مجازی فراهم شد، گفت: نیز مقرر شد در جلسه ای دیگر این مهم نهایی شود.

تصویر همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان و ناتینگهام مالزی مقدمه چینی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، دکتر علیرضا شغلی افزود: با هماهنگی رایزن فرهنگی سفارت ایران در کشور مالزی، جلسه ویدئوکنفرانسی دانشگاه ناتینگهام مالزی و دانشگاه علوم پزشکی زنجان با دستاوردهایی نوید بخش برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه مجازی پس از تبادل نظر و مقدمات انعقاد تفاهم نامه ۲ جانبه مقرر شد که طی جلسه بعدی این مهم با حضور روسای دانشگاه‌های استان زنجان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شود.

این مسوول ادامه داد: با نهایی شدن این تفاهم نامه در حوزه های پژوهش و فناوری، تبادل استاد با دانشگاه و گردشگری سلامت، همکاری های لازم انجام خواهد گرفت که چشم انداز خوبی را در این حوزه فراهم می کند.

وی تداوم چنین جلساتی را در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ضروری دانست و گفت: با برگزاری این جلسات سازمان ها از فعالیت های علمی یکدیگر مطلع و بهره مند می شوند و در جهت اعتلای کشور گام برمی دارند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر ۴۱۹ هیات علمی و استاد در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول ارائه خدمت، آموزش و پژوهش هستند و اساتید و همکاران در حوزه های اجرا، سلامت (بهداشت و درمان)، آموزش، پژوهش و فناوری، خدمات گوناگونی را ارائه می‌کنند که یکی از حوزه‌ها پژوهش و فناوری است، که کارهای بسیار خوبی انجام شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های حوزه پژوهش این واحد دانشگاهی اظهار داشت: ۶ مرکز تحقیقات در علوم پزشکی استان وجود دارد که سه مرکز در حوزه علوم دارویی، یک مرکز در حوزه سرطان، یک مرکز در حوزه بیماری‌های متابولیک و یک مرکز در حوزه سلامت و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت فعالیت دارند که پژوهشگران در این مرکز براساس تخصصی که دارند درحال پژوهش در حوزه‌های مختلف سلامت هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: هرگونه تولیدات علمی در هر حوزه به ویژه علوم پزشکی از مسیر پژوهش و فناوری می‌گذرد و به عنوان مثال، داروها یا همین واکسن کرونا، ۱۰۰درصد حاصل تفکر پژوهشی و سپس تبدیل ایده پژوهشی به فناوری و محصول است که در نهایت بارقه‌های امید را برای اینکه بتوانیم کووید- ۱۹ را کنترل کنیم در اذهان روشن کرده است و امیدواریم در آینده بتوانیم با این تکنولوژی به کمک پژوهش، بحث کرونا رو به تاریخ بسپاریم.

منبع: ایرنا

284113