رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

نان تنها با سفارس مشتری سبوس‌دار و کنجدی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نان تنها در صورت سفارش مشتری و با حضور او به صورت سبوس دار و کنجدی پخته می شود.
تصویر نان تنها با سفارس مشتری سبوس‌دار و کنجدی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ناصر فغفوری اظهار کرد: روزانه ۲۲ اکیپ بازرسی بازار استان زنجان را رصد می‌کنند و این در حالی است که در ایام ماه مبارک رمضان، عمده بازرسی‌ها بر رعایت قیمت مصوب اقلام اساسی از قبیل برنج وارداتی هندی و تایلندی، شکر، قند و روغن است.

وی افزود: نظارت بر رعایت قیمت زولبیا و بامیه در قنادی‌ها و نیز حلیم‌پزی‌ها در این ایام، از دیگر وظایف اکیپ‌های بازرسی است. علاوه‌ بر آن به علت افزایش مصرف برخی نان‌ها در ایام ماه مبارک رمضان، طرح تشدید بازرسی بر نانوایان اجرا شده و روزانه پنج اکیپ بازرسی در حال بازرسی از نانوایی‌های استان هستند.

این مسئول ادامه داد: این بازرسی‌ها علاوه ‌بر رعایت قیمت مصوب نان، بر جلوگیری از فروش اجباری نان‌های سفارشی نیز نظارت می‌شود، به طوری که نانوایان موظف‌اند صرفاً با حضور مشتری و با درخواست وی نسبت به پخت نان سبوس‌دار و کنجدی اقدام کنند. این اکیپ‌های بازرسی عمدتاً با حضور بازرسان سازمان صمت، نماینده شرکت غله، اتحادیه مربوطه و بسیج اصناف است.

فغفوری با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ بازرس سازمان در حال نظارت و رصد بازار استان هستند، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود برای ارتقای نظارت بر بازارها و جلوگیری از بروز تخلف، هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد لازم با متخلف انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، رسیدگی به تخلفات در کم‌ترین زمان انجام و پرونده متخلفان تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

منبع: ایسنا

283944