حسین سلطانی اعلام کرد:

گیلوان ۳۷ درجه سانتیگرادی، گرمازده ترین نقطه زنجان

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان از توابع شهرستان طارم با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید.

تصویر گیلوان ۳۷ درجه سانتیگرادی، گرمازده ترین نقطه زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسین سلطانی افزود: طی مدت یاد شده خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز با دمای ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک ترین نقطه استان زنجان گزارش شد.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد، اظهار داشت: میزان کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب در خیرآباد ۵ و ۲۷، سجاس ۵ و ۲۶، گرماب ۶ و ۲۸، سلطانیه ۷ و ۲۷، حلب ۸ و ۲۹، باش قشلاق گرماب ۸ و ۲۹، زرین رود ۹ و ۲۹، دندی ۹ و ۳۰، صائین قلعه ۹ و ۲۸، زنجان ۱۰ و ۲۸، دانشگاه زنجان ۱۰ و ۲۸، نیک پی ۱۰ و ۳۰، ابهر ۱۱ و ۲۹، قیدار ۱۲ و ۲۶، خرمدره ۱۲ و ۲۸، فیله خاصه ۱۲ و ۳۱، ماه نشان ۱۲ و ۳۱، فرودگاه زنجان ۱۳ و ۲۷، پری ۱۳ و ۲۹، گیلوان ۱۷ و ۳۷، چورزق ۱۹ و ۳۶ و آببر ۲۱ و ۳۴ درجه سانتیگراد بود.

سلطانی، تصریح کرد: از امروز /چهارشنبه ۱ اردیبهشت ماه/ تا روز جمعه در مناطق مختلف این استان شاهد بارش های پراکنده بارن همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود که اغلب نیز بعدازظهرها اتفاق خواهد افتاد.

وی، افزود: روز گذشته /سه شنبه ۳۱ فروردین ماه/ سرعت وزش باد لحظه ای در شهرستان خدابنده از توابع این استان به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و پیش بینی می شود سرعت وزش باد طی امروز تا جمعه نیز به ۴۹ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

283907