زنجان

مسئول اداره سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان:

چشم سوادآموزان به آموزش تلویزیونی روشن شد

مسئول اداره سوادآموزی آموزش‌ و پرورش شهرستان ابهر با بیان اینکه شرایط لازم برای بهره‌مندی سوادآموزان از آموزش تلویزیونی فراهم شده است، گفت: این اقدام در راستای تحقق شعار «آموزش تعطیل نیست» صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

کشف 12 قلم عتیقه در دل روستای شقاقی جزلا

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ۱۲ شی‌ء تاریخی در روستای شقاقی جزلا از توابع شهرستان طارم کشف شد.

رئیس هیأت مدیره نخستین شهرک تخصصی ماینینگ کشور میزان تولید اشتغال را در شهرک ماینینگ 3 هزار دانست و گفت: هر واحد برای پنج نفر اشتغال زایی می‌کند لذا 300 واحد منجر به ایجاد اشتغال برای یک هزار تا یک‌هزار و 500 نفر را به طور مستقیم و 3 هزار نفر را به صورت غیرمستقیم می شود.
دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به اهمیت بارش باران در برداشت گندم گفت: چنانچه امسال باران نیاید، میزان برداشت گندم هم تراز با میزان پیش‌بینی شده نخواهد بود.

مشاغل سخت از جمله موضوعات مهم در ماه مبارک، محسوب می شوند، چراکه در کل دنیا افرادی دارای مشاغل سخت هستند و روزه‌داری برای آنها مشکل است و نسبت به این موضوع سوالاتی دارند.

کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان خبر داد:

زنجان به پیشواز گرما و باران می رود

کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان، از ورود هوای گرم، بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید در برخی از مناطق این استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

92 درصد مشترکان زنجانی روی خط کم‌مصرفی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه تنها 8 درصد مشترکان در دسته پرمصرف‌ها هستند، گفت: از میان ۳۷۰ هزار مشترک خانگی، شمار زیادی در دسته مشترکان کم‌مصرف و خوش‌مصرف قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد:

مهار کرونای افسار گسیخته با اعمال محدودیت های جدی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اهمیت اعمال محدودیت‌ها گفت: پیک کرونا با اعمال محدودیت‌های اصولی‌تر، جدی‌تر و مداوم‌تر سریعتر و با مرگ و میر کمتری کنترل خواهد شد.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت اعلام کرد:

چند و چون واکسیناسیون در استان زنجان

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت از تزریق واکسن فاز اول و دوم استان زنجان براساس سند ملی واکسیناسیون خبر داد و گفت: این عملیات به خوبی برای مشمولان در حال وقوع است.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان:

پای 156 شکارچی در دام گرفتار شد

مدیر کل محیط زیست استان زنجان از دستگیری ۱۵۶ خاطی در حوزه شکار و صید خبر داد و گفت: خاطیان در قالب ۱۴۰ پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

قابل قبولترین تعریف اختلال‌های روانی می‌گوید که اختلالات روانی به صورت یک سندرم یا الگوی رفتاری یا روانشناختی مهم بالینی تصور شده است که در یک فرد روی می‌دهد و با ناراحتی (یک علامت دردناک) یا ناتوانی (تخریب در یک یا چند زمینه مهم عملکرد) یا با افزایش قابل ملاحظه خطر مرگ، درد، ناراحتی و ناتوانی یا فقدان مهم آزادی همراه است.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان:

طاعات و عبادات رمضان محدود به اجتماعات نشود

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان در ارتباط با چگونگی استفاده بهینه از برکات ماه رمضان در شرایط ممنوعیت تجمعات و تعطیلی مساجد گفت: طاعات و عبادات مسلمانان که در ماه مبارک رمضان مضاعف است نباید محدود به اجتماعات شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد:

کشف 18 قلم اشیا عتیقه درپی دستگیری یک قاچاقچی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، از کشف ۱۸ قلم شی عتیقه پس از دستگیری یک قاچاقچی خبر داد و گفت: قدمت این اشیا به هزاره اول قبل از میلاد بازمی گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

میادین میوه و تره‌بار کنترل جدی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به شروع فصل خرید و فروش محصولات کشاورزی در طارم از لزوم کنترل میادین میوه و تره‌بار خبر داد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر:

بیدمشک به دست زنان سرپرست خانوار چیده می شود

رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را قدمی موثر در کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در همین راستا برداشت محصول بید مشک توسط زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان آغاز شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان:

همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان و ناتینگهام مالزی مقدمه چینی شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه مقدمات تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی– پژوهشی دانشگاه ناتینگهام مالزی و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در یک جلسه مجازی فراهم شد، گفت: نیز مقرر شد در جلسه ای دیگر این مهم نهایی شود.