جواد مرادی:

فرشتگان نجات زنجان مزاحم های تلفنی کمتری دارند

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان از کاهش مزاحمت خطوط تلفنی اورژانس ۱۱۵ خبر داد و گفت: اشغال بی مورد خطوط تلفنی مرکز اورژانس 115 منجر به ایجاد خلل در خدمات رسانی سریع و به موقع آنها می شود.

تصویر فرشتگان نجات زنجان مزاحم های تلفنی کمتری دارند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جواد مرادی، افزود: شمار مزاحمت های تلفنی با اورژانس در سال های گذشته بیشتر بود اما با توجه به اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی های صورت گرفته در خصوص نوع کار این دستگاه امداد رسان، این عمل نادرست که در واقع جفا در حق حادثه دیدگان و بیماران اورژانسی است کاهش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه حادثه هیچگاه خبر نمی کند، اظهار داشت: نیاز به خدمات اورژانسی، برای اغلب مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده، ممکن است پیش بیاید پس بهتر است با اشغال بی مورد تلفن ۱۱۵ اورژانس با جان حادثه دیدگان بازی نشود.

مرادی تصریح کرد: زمان طلایی برای اورژانس و حادثه دیده بسیار مهم و حیاتی است و حال اگر به هر طریق این فرصت از دست برود در این صورت ممکن است با جان باختن فرد یا افراد، چندین خانواده با از دست دادن عزیزان خود برای همیشه داغدار شوند پس بیاییم میزان مزاحمت های تلفنی را به عدد صفر برسانیم.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: افرادی که با اورژانس تماس می گیرند بهتر است ضمن حفظ خونسردی، علت حادثه و تعداد مصدومان و آدرس دقیق را به منظور رسیدن سریع و به موقع آمبولانس و عوامل اورژانس به محل، ارایه دهند و پس از درخواست آمبولانس نیز تماس را قطع نکرده و منتظر توصیه ها و راهنمایی های ارزنده کارشناسان مرکز پیام باشند.

مرادی با بیان اینکه فرد تماس گیرنده بهتر است به دقت به توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان مرکز پیام گوش فرا داده و تا رسیدن آمبولانس به محل حادثه به آنها عمل کند، افزود: دادن آدرس دقیق بسیار مهم می باشد و لازم است فرد تماس گیرنده، مکان‌های مشخصی چون مدرسه، مسجد، پمپ بنزین و میادین، را اعلام کنند که در رسیدن سریع آمبولانس بسیار کارساز است.

وی با بیان اینکه عمل به راهنمایی های کارشناسان مرکز پیام در اغلب موارد موجب نجات جان انسان های شده است، یادآور شد: هفته گذشته در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود که نوزادی حین تغذیه با شیر دچار انسداد راه هوایی شده بود با راهنمایی های کارشناس مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ به مادر از مرگ حتمی نجات یافت.

مرادی تصریح کرد: حوادث اینچنینی زیاد پیش می آید که بهتر است دقت بیشتری از سوی خانواده ها هنگام تغذیه نوزادان و کودکان، صورت گیرد و برای پیشگیری از حادثه برای کودکان نیز نباید وسایل و اشیا کوچک و ریزی چون پیچ، مهره، سکه، اسباب بازی، شکلات و تیله را در دسترس آنان قرار داد.

منبع: ایرنا

283911