خراسان جنوبی

در هفتمین نشست فرهنگی و اجتماعی نیشابور مطرح شد:

استفاده از «نماد» متن و شعر را هنری می‌کند

هفتمین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی و اجتماعی نیشابور با موضوع بررسی و تحلیل گفتمان و نمادها در شعر شاعران زن معاصر، پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه، به همت جهاد دانشگاهی نیشابور در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی برگزار شد.
پس از کش و قوسهای فراوان، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در آخرین جلسه خود مهدی بهترین را به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب کردند. انتخابی که با حاشیه های زیادی همراه شد و مخالفان و موافقان جدی داشت، آخرین بحث مربوط به این موضوع ، اظهارات روز گذشته ناصری، فرماندار بیرجندو اعالم خبری مبنی بر ابطال مصوبه انتخاب
شهردار بود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه کاروان‌های «نذر آب ۴» از ۱۷ تا ۲۵ شهریور در ۲ شهرستان مرزی و محروم درمیان و نهبندان مشغول به خدمت‌رسانی شدند، اظهار داشت: طی این مدت ۲ هزار و ۵۲۵ خانوار از خدمات کاروان‌های «نذر آب ۴» در این مناطق بهره‌مند شدند.
گلایه دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی؛

سرمایه گذاران بومی در خارج از استان سرمایه گذاری می کنند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران زیادی از بانک‌های استان تسهیلات دریافت کرده‌اند اما منابع خود را اینجا هزینه نمی‌کنند و گردش حساب آنها خارج از استان است.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی از اجرای ششمن مرحله مواسات و همدلی کارکنان ناجا در استان خبر داد و اظهار داشت: در این مرحله ۱۱۴ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع می‌شود.
در سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی تاکید شد:

فعالیت تمام بازارچه های استان/ توزیع منابع باید عادلانه باشد

رئیس جمهور در سفریک روزه خود به خراسان جنوبی در جمع نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان حضور یافت. در این دیدارکه در محل فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان مطالبات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
جایگزینی کابل خودنگهدار با شبکه سیمی به عنوان یک راه‌حل چند منظوره برای تامین برق مستمر، بدون خاموشی و با کیفیت مطرح است که تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق استان خراسان جنوبی به این نوع کابل تبدیل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هوای چهار شهرستان استان در وضعیت ناسالم قرار گرفت و افراد مبتلا به بیماری آسم، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند.
رییس هیأت مدیره یکی از انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری گفت: گره کوری که با پراندگی متولیان گردشگری و انشقاق و شکاف در تشکل‌های خصوصی ایجاد شده، فقط به دست رییس‌جمهور باز می‌شود، حتی مجلس هم نمی‌تواند این گره را باز کند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی ارتقای جایگاه بخش تعاون را از اولویتهای بانک توسعه تعاون دانست وگفت: گزارش عملکرد بانک تا پایان سال گذشته اعطای ۳۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری را در بخشهای مختلف اقتصادی نشان میدهد که به ۵۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به راه اندازی دستگاه ایکس ری در گمرک ماهیرود، اشاره کرد و گفت: با ارتقای این دستگاه‌ها تجارت در مرز رونق بیشتری می‌گیرد.