خراسان جنوبی

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از وجود ۱۶ هزار شهید ترور در کشور خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲۷۰‌ هزار ‌پرونده فرهنگی از شهدا به یادگار مانده که باید ترویج شود.
احمد وحیدی صبح چهارشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اعلام کرکه این پرواز صبح امروز از تهران به سمت بیرجند انجام شد که به دلیل شرایط جوی موفق به فرود در فرودگاه شهید کاوه بیرجند نشد و در مشهد به زمین نشست.
وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران:

به  دنبال تسهیل دریافت اقامت در کشور برای متقاضیان هستیم

وزیر اقتصاد گفت: در طرح مصوب کمیسیون اقتصادی به هئیت دولت پیشنهاد شده تا سقف میزان آورده افراد برای دریافت اقامت در کشور از 250 هزار دلار به 100 هزار دلار یا یورو تغیر یابد.
با رای اعتماد هیات وزیران؛

استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد

هیات وزیران در جلسه امروز پس از بررسی سوابق و برنامه‌های «جواد قناعت»، به عنوان استاندار خراسان جنوبی به او رأی اعتماد داد.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا در هفته اخیر، پیش‌بینی می‌شود در ۲ هفته آینده موارد بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش یابد و این تجربه را در پیک‌های قبلی نیز داشتیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نیروی انتظامی دژ مستحکم مردم است

نیروهای مسلح کشورهای مختلف برای سرکوب ملت‌های خود مأموریت دارند اما نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به تعبیر حضرت علی علیه اسلام مصداق «فالجنود باذن الله حصون الرّعیّة» و دژ مستحکم مردم هستند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

صدور 136 مورد اخطار زیست محیطی برای واحدهای صنعتی استان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از پایش مستمر و منظم واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی بعد از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند، در غیر این صورت علاوه بر این‌که در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی:

از 147 واحد مسکونی روستایی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از بهره برداری از 147 واحد مسکونی در روستاهای استان به مناسبت روز روستا خبر داد.
بر اساس آیین‌نامه‌هایی که برای آموزش در سال جدید تحصیلی به تصویب رسیده است، مدارس مناطق روستایی و عشایری با شرایط خاصی امکان بازگشایی دارند، چرا که از طرفی در این مناطق به واسطه برخی از محرومیت‌ها بعضی از دانش آموزان از گوشی همراه بی بهره هستند و از طرفی دسترسی به اینترنت در روستاها با مشکلاتی رو به رو است.

در هفتمین نشست فرهنگی و اجتماعی نیشابور مطرح شد:

استفاده از «نماد» متن و شعر را هنری می‌کند

هفتمین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی و اجتماعی نیشابور با موضوع بررسی و تحلیل گفتمان و نمادها در شعر شاعران زن معاصر، پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه، به همت جهاد دانشگاهی نیشابور در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی برگزار شد.
پس از کش و قوسهای فراوان، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در آخرین جلسه خود مهدی بهترین را به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب کردند. انتخابی که با حاشیه های زیادی همراه شد و مخالفان و موافقان جدی داشت، آخرین بحث مربوط به این موضوع ، اظهارات روز گذشته ناصری، فرماندار بیرجندو اعالم خبری مبنی بر ابطال مصوبه انتخاب
شهردار بود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه کاروان‌های «نذر آب ۴» از ۱۷ تا ۲۵ شهریور در ۲ شهرستان مرزی و محروم درمیان و نهبندان مشغول به خدمت‌رسانی شدند، اظهار داشت: طی این مدت ۲ هزار و ۵۲۵ خانوار از خدمات کاروان‌های «نذر آب ۴» در این مناطق بهره‌مند شدند.