برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان جنوبی

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با دو دستور کار بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات و بررسی مسائل و مشکلات فعالان حوزه سینمایی استان خراسان جنوبی تشکیل شد.
تصویر برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، از بیرجند، جواد اشرفی ظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با دو دستور کار بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات و بررسی مسائل و مشکلات فعالان حوزه سینمایی استان و با حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان این دو حوزه برگزار شد اظهارداشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اسامی مؤسسه های مطبوعاتی و روزنامه‌های دارای مجوز فعالیت دراستان را برای تأمین اجتماعی ارسال کند تا حسابرسی‌های مربوط بر این اساس انجام شود.

وی خواستار آن شد که در صورت امکان برای رفع مشکلات خبرنگاران استان از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده شود ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات خبرنگاران از طریق منابع مربوط به تثبیت اشتغال انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه رفع مشکلات موجود باید توسط ما انجام شود و نباید منتظر باشیم کسی خارج از استان ابن مشکلات را برای ما رفع کند اظهار داشت: قرار نیست در این جلسه همه مشکلات 40 ساله مطبوعات و فعالان حوزه سینمایی استان را حل کنیم.

اشرفی ادامه داد: تاکنون سوبسیدی از طرف دولت در زمینه کمک برای تأمین کاغذ مورد نیاز مطبوعات در اختیار استانداری قرار نگرفته است و منابع تسهیلاتی در حوزه‌های مختلف در اختیار ما قرار می‌گیرد. به منظور تأمین سرمایه در گردش، در حال حاضر تسهیلاتی کمتر از 23 درصد در کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: برای تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز تولید سریال چهار درخت از طریق اعتبارات استانی جلسه‌ای با حضور مدیران مربوط برگذار خواهد شد و بخش دیگری از اعتبار نیز از طریق بخش خصوصی و تهران باید تأمین شود.

اشرفی با بیان اینکه اعتباراتی برای اشتغالزایی و تثبیت اشتغال در اختیار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، تصریح کرد: با همکاری شبکه بانکی و از طریق ال سی داخلی می‌توانیم کمکی در زمینه فاکتورهای مربوط به خرید کاغذ مطبوعات انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به بخشی از مشکلات موجود در حوزه‌های مطبوعات و سینمای استان گفت: افزایش قیمت کاغذ یکی از مشکلات اصلی مطبوعات خراسان جنوبی است و در دو سال گذشته هیچ رسانه مکتوبی در استان تعطیل یا لغو مجوز نشده است.

فرخنده با بیان اینکه در استان تنها سه سینما داریم افزود: یک سینما در قاین و دو سینما در بیرجند فعال است و در 9 شهرستان استان سینمایی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: انجام یک کار مؤثر در حوزه سینمایی استان، تأثیر بسیار زیادی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خراسان جنوبی خواهد داشت.

در این جلسه شیخ و مودی از هنرمندان خراسان جنوبی، یوسفی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، زمانی‌پور مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان بیرجند و عرب‌پور مسئول سینما سیار استان هم در این جلسه به بیان مسائلی چون تأمین اعتبار برای تولید سریال چهار درخت، استقرار دفتر سینمای جوانان بیرجند به شکل استیجاری در طبقه دوم ساختمان انجمن خوشنویسان ایران و نیاز به کمک استان برای ساخت ساختمانی به این منظور در بیرجند، نیاز به تأمین اعتبار برای تولید تله فیلم شهید رحیمی و فیلم سینمایی در زمینه زندگی شهید رجبعلی آهنی و نیز مشکل خودروی سینمای سیار پرداختند.

منبع: تسنیم

587293