خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

یخبندان و سرمای شدید در پی بارش ۹ سانتی متری برف در نهبندان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به کاهش دما و بارش شدید برف در نهبندان، گفت: همه نیروهای امدادی در قالب اجرای طرح زمستانی آماده خدمت رسانی در تمام محور مواصلاتی استان هستند.
بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین برای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از خسارت‌های وارده به دامداران هر شش ماه یک بار توسط دامپزشکی انجام می‌شود.
فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه همه 242 نانوایی در سطح شهرستان بیرجند به دستگاه کارت خوان مجهز شده‌اند، گفت: با هر تراکنش 15 درصد یارانه به نانوا تعلق می‌گیرد و در حال حاضر همه نانوایان آمادگی لازم برای اجرای فاز دوم طرح هوشمندسازی نان را دارند. وی با تاکید براینکه با اجرای مرحله دوم، همه مشکلات آرد و نان برطرف می‌شود اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شهروندان بیرجندی عدم فروش آرد خشک است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان در راستای رونق تولید با جدیت در دستور کار است و به دنبال آن از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ واحد صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته‌ است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: متولیان باید شرایط ایمنی برای استفاده از لوازم و سامانه‌های گرمایشی به کار برده شده در حوزه‌های امتحانی را تامین کنند. و با توجه به بارش برف در استان برف‌روبی و بازگشایی شریان‌ها به‌ویژه محورهای روستایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی یکی از راهکارهای مؤثر در زمینه صرفه‌جویی در مصرف گاز، تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی است که برهمین اساس فعالیت دستگاه‌ها، فردا سه شنبه هم به صورت دورکاری انجام خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا(س)، تمامی زندانیان زن استان که واجد شرایط استفاده از ارفاقات قانونی بودند از مرخصی پایان حبس بهره‌مند شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی :

غیر حضوری شدن مدارس خراسان جنوبی تا پایان هفته

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به علت برودت هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی مدارس استان تا پایان هفته تعطیل و کلاس ها غیر حضوری برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ واحد مسکونی در جریان زلزله اخیر بشرویه دچار خسارت شده که آغاز عملیات ساخت واحدهای مقاوم از انتظارات مردم و مهمترین اقدامی است که باید اکنون انجام داد.
در پی نفوذ سامانه بارش شدید برف و باران انجام شد:

آماده باش نیروهای هلال احمر در ۳۲ پایگاه امدادی خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران، نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی در ۳۲ پایگاه امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.
نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران:

خراسان جنوبی پیشرو در حوزه باز آفرینی

نماینده شرکت باز آفرینی شهری ایران از پیشرو بودن خراسان جنوبی در حوزه باز آفرینی شهری در زمینه بازسازی بافت‌های فرسوده و زندگی ۱۰ میلیون نفر در زیر سقف‌های لرزان در کشور خبر داد.
به بهانه سالروز تاسیس نهصت سوادآموزی؛

آموزش همگانی؛ در ردیف نیازهای حیاتی بشر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ابعاد سواد با توجه به پیشینه فرهنگی و زیست بوم شهرستان در نظر گرفته شده و هدف کلی آن تحقق منویات رهبری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

ایمن سازی۷۰ مدرسه در حاشیه جاده‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در چهار سال گذشته ۷۰ باب مدرسه در حاشیه جاده‌ها با هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان ایمن سازی شده است.