خراسان جنوبی

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه ۴.۵ ریشتری سربیشه خراسان جنوبی را لرزاند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر حوالی شوسف در خراسان جنوبی را در عمق ۷ کیلومتری زمین در ساعت ۱۲:۴۳ به لرزه درآورد. خوشبختانه خرابی و تلفات جانی در این زلزله رخ نداده است.
واپسین برنامه سفر یکروزه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی که همزمان با اربعین انجام شد، دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این استان بود تا دغدغه‌ها و انتظارات خود را بازگو کنند.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجتماع مردم فردوس اظهار داشت:‌ اگر کسانی فکر می‌کنند که بنده از تریبون‌های مختلف مشکلات را به جامعه منتقل خواهم کرد، بنده هرگز چنین کاری نخواهم کرد. ما آماده‌ایم که مشکلات را حل کنیم، نه اینکه با گفتن عباراتی همچون «خزانه خالی است» در جامعه ایجاد نگرانی کنیم.
مسوول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان از آغاز مرمت بخشی از قلعه تاریخی فورگ در این روستای هدف گردشگری شهرستان خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و نحوه انتقال تب کریمه کنگو، مردم باید در زمان تماس با حیوان آلوده، در هنگام ذبح حیوان و تماس با اعضای داخلی بدن نکات بهداشتی را رعایت کنند.
خراسان جنوبی معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه‌ ماهه اول سال ۱۴۰۲، دو اثر ارزشمند طبیعی استان پس از طرح و تصویب در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور در فهرست میراث ملی ثبت شدند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: به زودی جشن اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه قلو و بیشتر به صورت نمادین در شهرستان فردوس انجام می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی از بازنگری و اصلاح حریم «باغ و عمارت رحیم‌آباد» خبر داد.