جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند با موضوع برگزاری همایش مشاهیر

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، هدف از برگزاری همایش مشاهیر را معرفی نخبگان و مشاهیر فرهنگی اعلام کرد و اظهار داشت: مواردی از قبیل استفاده از اسامی مشاهیر و بزرگان شهر در نامگذاری سطح شهر از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده و در دست اقدام است.
تصویر جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند با موضوع برگزاری همایش مشاهیر

به گزارش سایت خبری پرسون، از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد صبح امروز در جلسه علی شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: برگزاری مراسم نکوداشت مشاهیر استان از شورای چهارم و پنجم در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار داشته که متأسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی هدف از برگزاری همایش مشاهیر را معرفی نخبگان و مشاهیر فرهنگی به عنوان هویت و آبروی منطقه به نسل جوان و نوجوان و تداوم و ادامه راه بزرگان و مشاهیر اعلام کرد و اظهار داشت: مواردی از قبیل استفاده از اسامی مشاهیر و بزرگان شهر در نامگذاری سطح شهر و تدوین کتابی توسط شهرداری در معرفی مشاهیر از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده و در دست اقدام است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه همایش و مراسم نکوداشت تاکنون در مرحله اجرا قرار نگرفته در شورای ششم با هدف اجرای حتمی کار وارد عمل شدیم و پس از طرح موضوع در کمیسیون فرهنگی و موافقت اعضای کمیسیون با برگزاری این مراسم، موضوع در شورا و هیئت رئیسه نیز مطرح شد که با موافقت اعضاء و شهردار بیرجند مواجه شد.

وی یادآور شد: پس از أخذ نظرات موافق و همراهی اعضاء و شهردار با این برنامه، گروه مشورتی با حضور دستگاه‌های ذیربط و شخصیت‌های فرهنگی شهر در شورا تشکیل شد که پس از اعلام نظر مساعد اعضاء در زمینه برگزاری این مراسم، مقدمات موضوع، تحت سه موضوع اصلی عنوان، زمان برگزاری و اجرای برنامه در سطح شهر یا استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در زمینه چگونگی اجرای مراسم، زمان اجرا، بالا بردن وزن مراسم با معرفی مشاهیر استان، تعیین بودجه، شکل‌گیری دبیرخانه و ... مطرح شد.

علیرضا صفری نیز در این جلسه ضمن تقدیر از دید مسئولانه و وسیع اعضای شورا در مدیریت شهری که بی‌شک عامل توسعه منطقه است، اظهار داشت: با توجه به سابقه استان در معرفی به عنوان شهر علم و ادب و ... لیکن تاکنون اقدامی به این خوبی را شاهد نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نظرات اعضای شورا در این زمینه قابل تقدیر و به‌جا بود،گفت: بهتر است با دید کلان استانی، سابقه علمی و تاریخی استان معرفی شود و با محدود کردن دامنه اندیشمندان، این موضوع را در کلان استان به سرانجام برسانیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید تجلیل از پدران علم و اندیشه استان محور کار قرار گیرد، اضافه کرد: پس از برنامه‌ریزی و مشخص کردن هزینه‌ها توسط شورای شهر و شهرداری می‌توانیم در بحث اجرا از مشارکت ادارات و دانشگاه‌ها در این خصوص بهره ببریم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بودجه‌ای شهرهای استان در صورت اجرای برنامه به صورت استانی و استفاده از تجارب سایر همایش‌ها یادآور شد: بهتر است جلسه‌ای با معاونت سیاسی استانداری جهت تشریح مراسم برگزار شود و قطعاً حمایت و همکاری استانداری کمک بزرگی در این راه خواهد بود.

مهدی بهترین نیز ضمن تقدیر از مباحث خوبی که مطرح شد اذعان داشت: اقدام سخت و بزرگی پیش رو داریم و علیرغم پیگیری شوراهای چهارم و پنجم، شهرداران وقت به دلیل حجم سنگین کار از اجرای آن ممانعت کردند.

شهردار بیرجند با اشاره به عنوان همایش به مراسم نکوداشت مفاخر علم و ایمان اشاره کرد و گفت: اردیبهشت ماه و همزمان با ایام گرامیداشت هفته شوراها زمان مناسبی برای برگزاری این مراسم است. در صورت برگزاری این مراسم به صورت استانی، قطعا مساعدت و همکاری استانداری مورد انتظار است.

منبع: تسنیم

586651