صادرات یک میلیون تن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار از گمرکات خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از صادرات یک میلیون تن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار از گمرک استان خبر داد.
تصویر صادرات یک میلیون تن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار از گمرکات خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون،

از بیرجند، محمد کوهگرد ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: حجم این صادرات بالغ بر یک میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه گمرکات در حوزه تجارت خارجی از نقش خاصی برخوردار است و بحث ترانزیت، واردات و صادرات را دنبال می‌کند، بیان کرد: تمام فرآیندهای گمرکی در سامانه‌ها ثبت و به صورت شفاف اطلاعات رسانی می‌شود.گمرک علاوه بر بحث صادرات و واردات کنترل قاچاق کالا و مداد مخدر را هم بر عهده دارد.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی با بیان اینکه ترانزیت در گمرک استان طی ده ماهه امسال 290 درصد رشد داشته است، بیان کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین مبادی ترانزیت کشور به حساب می‌آییم.

واریز 331 میلیارد و 600 میلیون درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

علی کریمدادی نیز در این دیدار گفت: نقش درآمدهای مالیاتی در توسعه اقتصادی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و وظیفه سازمانی ما اخذ مالیات عادلانه بر اساس قانون و تأمین بخشی از بودجه کشور از این طریق است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز با الکترونیکی شدن فرایندهای مالیاتی داریم به سمت و سویی می‌رویم که باعث شفاف سازی و تسهیل امور مربوط به مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از درآمدهای مالیاتی کل کشو سه دهم درصد یعنی کمتر از نیم درصد است، ادامه داد: قریب 95 درصد از درآمدهای استان را اداره کل امور مالیاتی استان برعهده دارد و امسال 331 میلیارد و 600 میلیون به حساب شهرداری و دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری از محل درآمدهای مالیاتی واریز شده که در این راستا 796 طرح از محل درآمدهای مالیاتی در روستاها و 100 طرح در مناطق عشایری ایجاد شده است.

کریمدادی با بیان اینکه این اداره دستگاه برتر در مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است، گفت: سهم مالیات سلامت 111 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده و سهم درآمدهای مالیاتی برای اولین بار در استان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز 750 میلیون تومان بوده است.

منبع: تسنیم

597484