اردبیل

همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی به استان؛

افتتاح بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در اردبیل

مجتمع کشت و صنعت مغان و پارس به عنوان بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی “Agri Tourism” در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اردبیل افتتاح می‌شود.
نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در۲ ماهه اول سال جاری ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود و ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی هم بر روی چاه‌ها نصب شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۵ درصد تولید آب معدنی با بسته بندی مناسب در استان اردبیل انجام می‌شود تا نیاز کشور در این حوزه تأمین شود.
فضای انتخاباتی در استان اردبیل بویژه از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها هر چه به خرداد ماه و موعد برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم بتدریج در حال رونق گرفتن است.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش و پیگیری راه و شهرسازی استان اردبیل و همراهی بنیاد مسکن ساخت 140 واحد مسکن در شهرستان خلخال شروع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته 55 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و 10 نفر در این خصوص فوت کردند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سال جاری تلاش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در مسیر توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی کمک به راه‌اندازی 22 مرکز جوار کارگاهی برای تقویت نظام آموزشی است.
بازار مرغ در اردبیل پس از طی روزهای پر التهاب خود در ایام انتهایی سال گذشته و فروردین ماه امسال، حالا به کسادترین وضعیت موجود رسیده است.
ئیس هیئت قایقرانی استان اردبیل گفت: با هماهنگی فرماندار و مسئولان شهرستان گرمی قرار است اسکله قایقرانی در دریاچه گیلارلوی گرمی احداث و راه‌اندازی شود.
رئیس کل دادگستری اردبیل تاکید کرد:

تعیین مجازات جایگزین در جرایم سبک ضروری است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با اذعان به لزوم فرهنگ‌سازی مجازات‌های جایگزین حبس نیازمند همت جدی محاکم قضایی در صدور حکم برای جرایم سبک هستیم.
شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی ها در استان اردبیل همچنان روند صعودی دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بیماران جان خود را از دست داده و ۷۹ بیمار نیز بستری شدند.

شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان اردبیل به عنوان یکی از نقاط گردشگرپذیر نوروز ۱۴۰۰ که اکنون در میانه موج چهارم همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد، چنان که باید رعایت نمی‌شود و با افت و خیزهایی همراه است.
طبق آخرین آمار اعلام شده توسط مرکز آمار ایران درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بهاء در فصل زمستان سال ۹۹ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۸.۹ درصد است که نسبت به زمستان سال ۹۸ (۲۲.۹ درصد)، ۶ درصد رشد داشته است و استان اردبیل نیز با تورم ۲۹ درصدی در رتبه ۱۲ قرار دارد و بنابراین تورم استان اردبیل در این بخش بیشتر از میانگین کشوری است.

وحید فروهر روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مراکز مشاوره و ازدواج اردبیل افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق با هماهنگی‌های لازم که با مراکز مشاوره انجام گرفت، هر مرکز مشاوره مستقر در مرکز استان در طول سال به ۷۰ زوج و برای هر زوج سه جلسه مشاوره رایگان ارایه خواهد داد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نمین موفق به کشف ۱۱ تن مرغ قاچاق شدند.

استاندار اردبیل گفت: دانشگاه صنعتی این استان با کمک یک خیر اردبیلی راه اندازی شد و تفاهم‌نامه راه اندازی این دانشگاه با امضای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و کمال فتحی بی‌طرف خیر اردبیلی منعقد شد.