اجرای 40 پروژه بازآفرینی در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سه سال گذشته ۴۰ پروژه بازآفرینی شهری در این استان اجرا شده است.
تصویر اجرای 40 پروژه بازآفرینی در استان اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از بخش اخبار استان اردبیل، محبوب حیدری در بازدید از طرح بازآفرینی پایدار شهری در بازار ابوذر غفاری خلخال اظهارکرد: پروژه‌های اجرایی فعال بازآفرینی شهری در سال‌های گذشته در قالب توسعه امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی و یا ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت‌سازی در مقیاس شهری و محله‌ای به تعداد ۴۰ پروژه می‌باشد که از این تعداد ۱۹ پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی استان که از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری است، افزود: در حالی که اداره کل راه و شهرسازی تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح‌ها راه عهده‌دار است، مراحل اجرایی این طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف استان به عهده شهرداری‌ها است.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری در مناطق مختلف این استان ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود که ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی تامین خواهد شد.

او گفت: ۲۰ محله در اردبیل ، ۱۲ محله در مشگین‌شهر، ۱۱ محله در پارس‌آباد مغان و هفت محله در خلخال به عنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شده‌اند که با تامین اعتبار طرح بازآفرینی شهری در این محلات اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات موردنیاز برای ارتقای سطح زندگی اهالی ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی را از منابع اعتباری مختلف تامین می‌کند، اظهارامیدواری کرد با اجرای درست این طرح در خلخال با همکاری شهرداری و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی شهری، این طرح در زندگی اهالی ساکن در حواشی شهر بطور علنی آثار مثبت خود را نشان دهد.

او در زمینه احیا و نوسازی واحدهای مسکونی در محلات هدف نیز افزود: اجرای پروژه‌های زیرساخت و تاسیسات شهری و ساختمانی بر اساس اقدام مشترک، افزایش توانمندسازی و ارتقای کیفی زندگی در محلات هدف و رسیدن به متوسط شهری و ارتقای شاخص‌های کیفی زندگی بر اساس برنامه ششم توسعه و ارتقای سطح زندگی ساکنان محلات هدف در پایان برنامه ششم از اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در راستای اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری است.

حیدری اظهارکرد: اجرای پروژه‌های زیرساخت و تاسیسات شهری و ساختمانی بر اساس اقدام مشترک، افزایش توانمندسازی و ارتقای کیفی زندگی در محلات هدف و رسیدن به متوسط شهری و ارتقای شاخص‌های کیفی زندگی بر اساس برنامه ششم و تقلیل محلات هدف در پایان برنامه ششم از اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

وی همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان خلخال خبرداد.

سیدغنی نظری، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از عملکرد شهردار و اعضای شورای اسلامی خلخال در زمینه ارتقای خدمات شهروندی به مردم و اجرای طرح‌های توسعه و عمران شهری گفت: برای افزایش اعتبارات موردنیاز اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری خلخال تلاش خواهد کرد.

منبع:ایرنا

325361