راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اعلام کرد: سیستم پایش آنلاین برای تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل راه‌اندازی و اجرا خواهد شد.
تصویر راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، محمد اهلی افزود: با نصب سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل، وضعیت کیفی پساب خروجی این تصفیه خانه به صورت مستمر و منظم مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: راه اندازی این سیستم با پایش مستمر پارامترهای زیست محیطی، گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست است و ضمن رصد و پایش آنلاین اطلاعات، در صورت بروز هرگونه مشکل و خطای کارکردی، اقدامات موثر برای اصلاح و رفع عیوب احتمالی صورت خواهد گرفت.

اهلی با بیان اینکه شهرک صنعتی۲ اردبیل بزرگترین شهرک صنعتی استان است و واحدهای تولیدی مهمی در آن مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: کنترل موثر کارکرد تصفیه‌خانه این شهرک صنعتی مهم برای رساندن پساب خروجی به محدوده استاندارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر همین اساس این سیستم برای افزایش کنترل پساب و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، خریداری و نصب شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، با اشاره به اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک افزود: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل با ظرفیت پالایش ۲۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال اجرا است و در مجموع، اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به این پروژه هزینه خواهد شد.

وی از آماده‌سازی سه ناحیه صنعتی در این استان برای سرمایه‌گذاری خبرداد و گفت: مقدمات آماده‌سازی نواحی صنعتی انگوت گرمی، گزاز و هشجین خلخال از سال گذشته آغاز شده و با توجه به نیاز مبرم این مناطق به زمین صنعتی، تلاش می‌شود هرچه سریعتر این نواحی صنعتی آماده و در اختیار متقاضیان قرار داده شود.

اهلی اظهار کرد: نواحی صنعتی گزاز و هشجین در شهرستان خلخال قرار دارند و با توجه به اتمام زمین قابل واگذاری در شهرک صنعتی خلخال، نیاز این شهرستان به این دو ناحیه را چند برابر می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: مساحت ناحیه صنعتی گزاز در حدود ۸۲ هکتار است که در مرحله نخست، ۳۰ هکتار از اراضی این ناحیه آماده سازی و در اختیار متقاضیان قرار داده خواهد شد.

اهلی در مورد ناحیه صنعتی هشجین نیز گفت: آماده‌سازی این ناحیه صنعتی پنج هکتاری که از ماه گذشته آغاز شده است با استقبال یک سرمایه‌گذار بومی برای حضور در این ناحیه صنعتی همراه بود که به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، قطعات صنعتی این ناحیه به این سرمایه‌گذار واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، مراحل آماده‌سازی ناحیه صنعتی انگوت را مناسب ارزیابی کرد و افزود: آماده‌سازی ناحیه صنعتی ۲۷ هکتاری انگوت نیز از سال گذشته آغاز شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، سایر امکانات از قبیل آب، برق و گاز در این ناحیه صنعتی نیز ایجاد خواهد شد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

327959