کارخانه تولید ظروف شیشه‌ای دارو در گرمی اردبیل احداث خواهد شد

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اولین کارخانه تولید ظروف شیشه‌ای دارو در شهرستان گرمی احداث خواهد شد.
تصویر کارخانه تولید ظروف شیشه‌ای دارو در گرمی اردبیل احداث خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، ولی اسماعیلی چهارم مرداد در آغازین روز از مراسم گرامیداشت هفته گرمی اظهار کرد: در این شهرستان با تلاش و پیگیری مستمر سعی کردیم تا فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در قالب چهار پروژه تولیدی و صنعتی فراهم کنیم تا زمینه اشتغال یک‌هزار و 636 نفر در شهرستان محروم گرمی فراهم آید.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در دولت جدید بر این است تا با همکاری دولتمردان چهره محرومیت را از این منطقه بزداییم و با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومانی توسعه بخش صنعتی، تولید و اشتغال به خوبی رقم بخورد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته گرمی و معرفی توانمندی‌های این شهرستان در بخش‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی گفت: در سفر اخیر معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری مقرر شد تا آسفالت‌ریزی 15 کیلومتر از محورهای روستایی به ویژه در منطقه موران انجام شود که در کنار این امر، 10 میلیارد تومان اعتبار نمایندگان نیز به توسعه راه‌های منطقه موران اختصاص یافته است.

اسماعیلی به بهره‌برداری از راه‌های آسفالته اجرایی شده در گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و افزود: قرار است 15 کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی با انتخاب پیمانکار آغاز شود تا مسیرهای ترددی ساکنان گرمی و انگوت تسهیل و تسریع شود.

وی به فعالیت کارخانه تولید شیرآلات قهرمان در گرمی با اشتغال 550 نفر اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره سعی کردیم تا با رایزنی مکرر شرکت شستا را قانع کنیم تا در گرمی شهرک دامپروری راه‌اندازی کند که زمین 20 هکتاری برای این امر اختصاص یافته است.

اسماعیلی از تأمین اعتبار اولیه احداث این شهرک دامپروری به میزان 760 میلیارد تومان خبر داد و خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه تولیدی فرصت اشتغال 220 نفر مهیا می‌شود.

وی در مورد احداث کارخانه تولید ظروف شیشه‌ای دارو در شهرستان محروم گرمی اضافه کرد: با تأمین زمین هفت هکتاری قرار شده این کارخانه منحصر به فرد در کشور با اشتغالزایی 185 نفر در گرمی راه‌اندازی شود.

اسماعیلی همچنین به سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش صنایع پایین دست پتروشیمی خبر داد و بیان کرد: این مجموعه با اشتغال 500 نفر تولید انواع محصولات صنایع خودروسازی و همچنین لباس مخصوص اتاق عمل و تجهیزات پزشکی را مهیا خواهد کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در مورد احداث کارخانه سیمان سفید نیز تصریح کرد: با شناسایی معدن در گرمی و سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی بانک رفاه و همچنین مشارکت بخش خصوصی با تأمین منابع اعتباری یک‌هزار و 238 میلیارد تومانی قرار شده این کارخانه نیز احداث و عملیاتی شود.

منبع:ایسنا

326642