راهیابی پنج اثر به بیستمین جشنواره تئاتر منطقه ‌ای مغان

دبیر جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان اعلام کرد: پنج اثر به بیستمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان راه یافتند.
تصویر راهیابی پنج اثر به بیستمین جشنواره تئاتر منطقه ‌ای مغان

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، احمد مسرت روز چهارشنبه در این زمینه گفت: نمایش سرزمین آسمان به کارگردانی یوسف دادجو، نمایش پروانه‌ها به کارگردانی رضا بایریار و نمایش شکوفه‌های پژمرده به کارگردانی رسول حمیدی از بیله‌سوار از جمله اثرهای راه یافته به این دوره از جشنواره هستند.

وی همچنین نمایش دور از دسترس اطفال نگه‌داری شود به کارگروهی و سرپرستی حسین پورقلی از پارس‌آباد و نمایش صدآفرین به کارگردانی سمیه بیدار از گرمی را دیگر اثرهای راه یافته به بیستمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان عنوان کرد.

دبیر جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان بیان کرد: این اثرها پس از بازبینی هیات منتخب متشکل از جاوید رخشانی، سعید نوریان و نادر آزاددل با همراهی کریم عظیمی ججین، کارشناس هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: بیستمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیله‌سوار با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی استان و نیز اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و با حضور گروه‌های نمایشی شهرستان‌های منطقه مغان در بیله سوار برگزار خواهد شد.

شمار فعالان حوزه هنرهای نمایشی شامل نویسندگان، بازیگران و کارگردانان در گروه‌های رسمی استان اردبیل نزدیک به ۶۰۰ نفر است؛ اما با در نظر گرفتن برخی افرادی که زیر نظر گروه‌های ثبت شده نیستند و به صورت آزاد یا فعالیت دوره‌ای دارند، مجموع فعالان این عرصه به نزدیک یک هزار نفر می‌رسد.

منبع:ایرنا

327378