رکورد پرورش گلابی در اردبیل شکسته شد

آیین ثبت رکورد ملی و جهانی تولید و پرورش سنگین‌ وزن‌ترین گلابی در اردبیل برگزار شد.
تصویر رکورد پرورش گلابی در اردبیل شکسته شد

به گزارش سایت خبری پرسون و از بخش اخبار استان اردبیل، در مراسمی که 21 تیر در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، با حضور مسئولان استانی، کشوری و متولیان ثبت رکورد جهانی و ملی با تلاش و همت برادران احد و محمد فتحی اصل رکورد تولید و پرورش سنگین وزن‌ترین گلابی با یک کیلو و 440 گرم در اردبیل شکسته شد تا این رکورد به نام تولیدکنندگان اردبیلی به ثبت برسد.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های قطب تولید محصولات باغی است که سالانه بیش از 420 هزار تن محصولات متنوع باغی در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

خلیل نیکشاد تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که امروز با حضور مسئولان شرکت ثبت رکوردهای جهانی و ملی در این استان و با تلاش تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان سنگین‌ وزن‌ترین گلابی کشور به نام برادران فتحی اصل به ثبت رسید تا شاهد رکوردشکنی در این زمینه در سطح کشور باشیم.

وی گفت: امیدواریم همچنان تولیدات این استان با کیفیت و مرغوبیت روانه بازارهای داخلی و خارجی شده و امکان فرآوری آنها در مجموعه‌های تولیدی و تبدیلی در بخش‌های مختلف فراهم آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: ما از تمام تولیدکنندگان به ویژه محصولات سردرختی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم چرا که بازار امروز بازار مناسب و با ثبات برای تولید و عرضه محصولات با کیفیت باغی است که در کنار صادرات این محصولات با بسته‌بندی مناسب می‌توان بازاریابی خوب و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را نیز به عینه نظاره‌گر بود.

منبع: ایسنا

323265