اردبیل

پیشران رشته‌ گلیم‌بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل از تولید بزرگ‌ترین گلیم کشور با مساحت 24 متر مربع در شهرستان نمین خبر داد.
معاون اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه این استان نیازمند همراهی بانک های توسعه ای است، گفت: از آنجا که تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد در اردبیل، اتصال راه آهن اردبیل – آذربایجان و خط آهن میانه – اردبیل به توسعه صنعتی استان کمک می کند، تحقق این توسعه یافتگی نیاز به همراهی و مشارکت بانک های توسعه ای از جمله بانک توسعه صادرات ایران دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که طرح‌هایی در خصوص ساخت مسکن ارائه می‌دهند؛ بدانند با تصویب طرح جهش تولید مسکن توسط شورای نگهبان و تبدیل به قانون، مکلف به اجرای آن حتی در صورت شعار دادن و نداشتن اعتقاد عملی در این زمینه هستند.
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون مراحل ثبت نام تا واریز وجه از سوی ۲ هزار و ۵۳۴ نفر متقاضی مسکن ملی در استان انجام و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است .
ثبت ملی ۱۸ میراث فرهنگی ناملموس استان اردبیل طی نامه‌ای از سوی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به استاندار اردبیل ابلاغ شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۲۰۸ فقره پرونده در سال‌جاری برای متخلفان صنفی در این استان تشکیل شده است.
مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل خبرداد؛

پیشران‌های مشاغل خانگی با چالش برند سازی مواجهند

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: نبود برند ثبت ‌شده برای محصولات تولیدی یکی از چالش‌های جدی پیشران‌های مشاغل خانگی اردبیل است.
اقدام شایسته بسیج باغچه سرا در پی اختلافات اخیر در آستارا؛

در کنار همیم/ دلجویی از شهروندان اردبیل با تقدیم گل به میهمانان+ عکس

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید اژدرپور باغچه سرا در اقدامی بسیار شایسته با تقدیم گل به سرنشینان خودروهای ورودی به آستارا، بابت وقایع اخیر از هموطنان اردبیلی مان دلجویی نمودند.
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در راستای رونق گردشگری سلامت در سطح استان تدوین طرح و برنامه‌ای مناسب با پالایش داده‌های موجود برای گردشگری سلامت ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل:

هزینه لوازم برقی خسارت دیده‌ها تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: لوازم برقی خانوارهای اردبیلی که بر اثر قطعی برق دچار خرابی و خسارت شوند، از طریق بیمه مورد حمایت شرکت توانیر جبران خسارت خواهند شد.
همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی به استان؛

افتتاح بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در اردبیل

مجتمع کشت و صنعت مغان و پارس به عنوان بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی “Agri Tourism” در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اردبیل افتتاح می‌شود.
نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در۲ ماهه اول سال جاری ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود و ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی هم بر روی چاه‌ها نصب شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۵ درصد تولید آب معدنی با بسته بندی مناسب در استان اردبیل انجام می‌شود تا نیاز کشور در این حوزه تأمین شود.