آمار کرونا در اردبیل صعودی است

دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بستری شدن 74 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان خبر داد. با اضافه شدن این نفرات تعداد بیماران کرونایی به 396 نفر رسید که این موضوع روند افزایشی ابتلا به کرونا را نشان می‌دهد.
تصویر آمار کرونا در اردبیل صعودی است

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در هفته جاری میزان بستری‌های روزانه کرونایی با جهش ۲ برابری مواجه است اظهار کرد: با ادامه این روند احتمال افزایش تعداد بستری‌ها و بیماران بدحال وجود دارد و اردبیل وارد وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

وی افزود: عمده بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند از یک خانواده هستند و بیش‌تر آنها در مجالس عروسی و عزاداری شرکت و در اثر عدم استفاده از ماسک و یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مراکز خرید و برگزاری دورهمی های خانوادگی گفت: تابستان سختی را پیش رو داریم و مردم به عادی انگاری و فراموشی بیماری کرونا می‌پردازند در صورتی که نوع جهش یافته این بیماری قدرت سرایت بالایی دارد.

حبیب زاده با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند مجبور به اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی اصناف خواهیم شد افزود: نظارت‌های دقیق از مراکز خرید و پاساژها صورت می‌گیرد و در این راستا باید اصناف و بازاریان حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده از ماسک در تابستان کاهش پیدا کرده است افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.

حبیب زاده به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در اردبیل اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته ۷۴ بیمار کرونایی نیز با توجه به شدت درگیری با ویروس کرونا با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با بستری این تعداد مجموع کل بستری‌های همزمان به ۳۹۶ بیمار رسید.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار کرونایی بهبود یافته و ۶۴ بیمار کرونایی بدحال نیز همچنان در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان پرداخت و افزود: در مرحله اول بیش از ۹۴ هزار دز واکسن، در مرحله دوم بیش از ۳۴ هزار دز واکسن و در مجموع بیش از ۱۲۸ هزار دز واکسن به گروه‌های هدف و سالمندان بالای ۶۵ سال تزریق شده است.

حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع:مهر

326571