اردبیل

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان کوثر گفت: با توجه به قدمت شهر گیوی مرکز این شهرستان، مرمت و احیای بافت تاریخی این شهر در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل‌ میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی اردبیل:

طرح مطالعاتی، مرمت بازار تاریخی اردبیل را علمی می‌کند

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما آغاز مطالعه طرح بازار تاریخی اردبیل است که مسیر راه آتی مرمتی و احیا را هموار و علمی خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: جنگل های اردبیل در معرض تهدید سوداگران طبیعت و برخی طبیعت‌گرد نماها قرار گرفته است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: «در سه ماهه نخست امسال برای ۱۶۵ نفر از صنعتگران استان از محل صدور مجوزهای صنایع‌دستی اشتغال ایجاد شده است.»
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل:

غارهای دستکند بینه‌لر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: غارهای دستکند بینه‌لر در شهرستان مشگین‌ شهر برای معرفی و بازدید به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: «با تشکیل پرونده، سه اثر طبیعی استان اردبیل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.»
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ مشترک جدید گاز طبیعی در سالجاری به جمع مصرف کنندگان اضافه شده است از اجرای بیش از ۹ هزار و ۸۹۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در این استان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ۲ شکارچی غارت‌گر حیات وحش که اقدام به شکار غیر مجاز در فصل ممنوعه شکار در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان کرده بودند، دستگیر شدند .
حیدر محمدیان اردی، پژوهشگر حوزه چاپ و مطبوعات:پژوهشگر حوزه چاپ و مطبوعات و صاحب موزه «مجموعه چاپ و مطبوعات اردبیل» گفت: سال 1323 قمری (1283 شمسی) بود که «سید احمد» نامی در سرای حاج فخر حوالی مسجد میرزا علی‌اکبر کنونی نخستین چاپخانه اردبیل را بنام «چاپ سنگی احمدیه» بنیان کرد.