به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ امید علی اصغری با اشاره به امکان دریافت لیست دفاتر پیشخوان دولت برای شهروندان از طریق سامانه «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir گفت: هم اکنون تعداد این دفاتر به 36 دفتر در سطح مناطق 15 گانه رسیده و تعداد آنها در سطح هر منطقه، متناسب با ظرفیت مورد نیاز متغیر است.
وی ادامه داد: دفاتر پیشخوان دولت با هدف ارتقاء خدمات شهرسازی عهده دار بسیاری از خدماتی هستند که قبلا در شهرداری انجام می شد که از جمله این خدمات می توان به ثبت درخواست آنی، ارجاع فوری پرونده های ثبت شده به کارشناسان بازدید و رسیدگی فوری به پرونده هایی که به کارتابل طرح تفصیلی ارسال می شود، اشاره کرد.
مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اعلام اینکه با توجه به ارایه خدمات الکترونیک از سوی دولت، میزان قابل توجهی از مراجعات مردمی به دستگاه ها کاهش یافته است، گفت: لازم است همه خدمات که قابل برون سپاری هستند به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شوند.
وی برونسپاری خدمات شهرداری را سبب کاهش هزینههای شهروندان دانست و اظهار کرد: برون سپاری خدمات شهرداری به بخش خصوصی باید با جدیت دنبال شود، چنانکه یکی از سیاستهای اصلی شهرداری اصفهان نیز کاهش مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری و سهولت در انجام امور است.
علی اصغری خاطرنشان کرد: کارشناسان بازدید به محض ارجاع پرونده به کارتابل، طبق شرح وظایف تعریف شده و دستورالعمل های اجرایی ابلاغ شده ظرف مدت 24 ساعت از تاریخ و ساعت ارجاع پرونده ها و حتی در روزهای تعطیل و بعداز ظهرها نسبت به هماهنگی با ارباب رجوع، بازدید و ثبت گزارش لازم اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: همچنین مسئولین پیگیری، کلیه درخواست ها و پرونده های ارسالی که از طریق دفاتر پیشخوان به کارتابل همکاران شاغل در شهرداری در واحدهای مختلف ارجاع شده را به صورت جدی و در اسرع وقت پیگیری می کنند تا جهت حصول نتیجه موردنظر کلیه هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شود.
منبع: شهرداری