مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان:

اجرای عملیات حفاظت و مرمت بازار بزرگ اصفهان در سال جاری

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان از اجرای عملیات حفاظت و مرمت بازار بزرگ اصفهان در سال جاری خبر داد.
تصویر اجرای عملیات حفاظت و مرمت بازار بزرگ اصفهان در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمدعلی ایزدخواستی با بیان اینکه سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان در سال جاری طرح های متعددی در حوزه عملیات مرمت و حفاظت از بافت تاریخی مدنظر دارد، اظهار کرد: برای بازار بزرگ اصفهان نیز به‌عنوان ستون فقرات تاریخی این کلان‌شهر طرح های مختلفی در دستور کار قرار گرفته که از حیث تعداد و حجم عملیات حدود پنج برابر سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های پهنه مذهبی و تاریخی تخت فولاد از دیگر برنامه های این سازمان برای سال جدید است، افزود: از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال جاری، ارتقای کیفی و حفاظت کالبدی دو پهنه ارزشمند سلجوقی و صفوی ازجمله پهنه دردشت، هارونی، شرق و جنوب میدان امام (ره) است که بیش از ۲۰۰ هکتار از بافت تاریخی شهر را درون خود جای داده اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان اظهار کرد: احیای سر درِ باغ هزار جریب که متعلق به دوران صفوی بوده و دروازه میدان طوقچی که از دروازه‌های قدیمی شهر اصفهان است، از دیگر پروژه‌های شاخص این سازمان برای سال جاری به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ پروژه محرک توسعه، بیش از ۲۰۰ پروژه ارتقای کیفی و در مجموع ۳۰۰ پروژه در بافت فرسوده از سوی این سازمان شناسایی و تدوین و توسط سازمان طراحی شهرداری طراحی شده است.

منبع: شهرداری

635590