رفع تخلف پیش از ۲۵ هزار سد معبر در اصفهان طی سال گذشته

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برای رفع و پیشگیری از تخلف سد معبر، سال گذشته ۲۵ هزار و ۷۰۱ تذکر و پیشگیری و هشت هزار و 191 اخطار صادر و تخلف ۲۵ هزار و ۸۱۹ متصدی صنفی رفع شده است.
تصویر رفع تخلف پیش از ۲۵ هزار سد معبر در اصفهان طی سال گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ روح‌الله ابوطالبی ضمن تشریح اقدامات این اداره کل در سال 1402 اظهار کرد: در سال گذشته، در راستای جمع‌آوری خودروهای فرسوده رها شده در معابر شهر ۹۴۶ اخطاریه صادر و ۳۵۴ دستگاه از این خودروها جمع‌آوری شده است. همچنین در این مدت، از بساط‌گستری و دست‌فروشی یک هزار و 497 نفر جلوگیری شد و یک هزار و 782 متکدی در ‌شهر هدایت و ساماندهی شدند.

وی افزود: برای رفع و پیشگیری از تخلف سد معبر، سال گذشته ۲۵ هزار و ۷۰۱ تذکر و پیشگیری و هشت هزار و 191 اخطار صادر و تخلف ۲۵ هزار و ۸۱۹ متصدی صنفی رفع شده و شش هزار و 334 اخطاریه با موضوع جلوگیری از نصب تابلوهای غیرمجاز صادر و 2 هزار و 718 مورد نیز رفع تخلف شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته در بخش کنترل ساختمان برای جلوگیری از ادامه فعالیت و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف یا بدون مجوز و پروانه از ۲۶۷ مورد احداث زمین بایر جلوگیری شده است، اضافه کرد: در این مدت، از افزایش طبقات ۹۳۳ ساختمان، تعمیرات داخلی غیرمجاز سه هزار و 849 ساختمان، تبدیل وضعیت ۸۴۱ ساختمان و فعالیت ۱۵ هزار و ۶۱۰ کارگاه ساختمانی متخلف نیز جلوگیری شده است.

به گفته وی سال گذشته در راستای اجرای بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع مزاحمت کارگاه‌های صنفی مزاحم از طریق اجرای تمهیدات و تعطیلی، ۳۳۲ رأی قضائی، همچنین بر اساس بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع خطر از بناهای حادثه‌آفرین، چاله‌ها و اشیای مشرف به معابر عمومی ۶۸۳ رأی اجرا شده است.

ابوطالبی اجرای یک هزار و 281 رای در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها را از دیگر اقدامات این اداره کل طی سال گذشته دانست و گفت: در بخش کنترل دفع ضایعات ساختمانی همچون تعطیلی کارگاه‌های ایجادکننده سد معبر و پیشگیری از تخلیه مصالح و نخاله در معابر عمومی نیز 9 هزار و 928 اخطار صادر و یک هزار و 13 کارگاه ساختمانی متخلف نیز تعطیل شده است.

منبع: شهرداری

635449