اقدام جالب شهرداری اصفهان در جهت تامین تمام برق مصرف خود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی نخستین رتبه عملکردی را در کشور دارد، برای تداوم این مسیر طبق برنامه حرکت می‌کنیم.
تصویر اقدام جالب شهرداری اصفهان در جهت تامین تمام برق مصرف خود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ مهدی بقایی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان صبح امروز در سی و پنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی که در تالار هنر برگزار شد، اظهار داشت: امروز شهرداری اصفهان چهارمین مانور خود را با همکاری شرکت توزیع برق انجام می‌دهد.

وی افزود: شهرداری اصفهان با تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی نخستین رتبه عملکردی را در کشور دارد، برای تداوم این مسیر طبق برنامه حرکت می‌کنیم.

بقایی خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۱۰ تمام برق مصرفی شهرداری باید از طریق انرژی خورشیدی تأمین شود، طبق برنامه باید تا سال ۱۴۰۲ به انرژی ۱۰ درصد می‌رسیدیم که این اقدام انجام شد و تا پایان سال جاری باید به ۲۰ درصد برسیم که در این راستا مناقصات انجام شده است و برنامه طبق روال پیش می‌رود تا به ظرفیت موردنظر دست پیدا کنیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه از لحاظ درآمد هزینه‌ای، فروش برق مساوی با ۱۰ درصد برقی است که خرید می‌کنیم، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد برق به این معنا است که برای مصرف شهرداری هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم، برق را به مبلغ ۱,۷۵۰ تومان می‌فروشیم، اما ۱۷۵ تومان می‌خریم، در واقع هزینه‌ای برای برق شهرداری پرداخت نمی‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر اگر صددرصد تولید برق از انرژی خورشید در شهرداری کامل شده بود، درآمد شهر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

مهرداد دادخواه، مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه این مراسم اظهار داشت: اقدامات شهرداری در تأمین برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی، حرکتی در راستای توسعه پایدار است، اقدام مهمی که کمتر در کشور موردتوجه واقع شده است، اما شهرداری اصفهان گام مؤثری در این زمینه برداشته است.

وی افزود: توسعه شهر بدون تأمین انرژی آن مفهومی ندارد، اما شهرداری اصفهان در کنار توسعه شهر به این مهم توجه کرده و اقدامات ارزشمندی در این حوزه همچون روشنایی پارک‌ها و معابر، آب‌نما و ساختمان‌ها در شهر انجام داده است که به‌عنوان الگو در سطح کشور مطرح است.

در این مراسم مانور سنجش آمادگی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برای گذر از پیک مصرف برق با جشن تولید ۱۰ درصدی برق مصرفی شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی‌های خورشیدی برگزار شد.

در مانور سنجش آمادگی مناطق برای گذر از پیک مصرف برق، مناطق پانزده‌گانه شهرداری کلان‌شهر اصفهان ملزم می‌شوند با حفظ سطح خدمات، مصرف انرژی را به حداقل برسانند، همچنین سازمان و منطقه‌ای که بتواند به کمترین مقدار مصرف انرژی برسد، رتبه نخست را به دست می‌آورد.

در مانور گذر از پیک مصرف برق دو اقدام انجام می‌شود. تمام مناطق و سازمان‌ها در دو سال گذشته به تیزر ژنراتور مجهز شده‌اند و مصرف بهینه دارند، بنابراین در مانوری که چهارمین سال برگزاری آن بود، برق هر سازمان و منطقه قطع و روی تیزر منتقل شد. حالت دوم این است که در مصرف تیزر، برق‌ها به صورتی که نیاز ضروری است، بررسی می‌شود که کمترین حالت ممکن برای استفاده برق در هر منطقه چه میزان است.

منبع: شهرداری اصفهان

717957