شهردار اصفهان

زبان بودجه ۱۴۰۳ باید گویا، شفاف و روشن است

شهردار اصفهان بودجه 1403 شهرداری اصفهان را دارای زبانی گویا، شفاف و روشن دانست و گفت: در تدوین بودجه از آخرین فناوری های علم آمار استفاده کردیم تا نه تنها همکاران ما در شورا، بلکه عموم مردم هم بدانند در شهرداری چه می گذرد.
تصویر زبان بودجه ۱۴۰۳ باید گویا، شفاف و روشن است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان: علی قاسم زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: چنانکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند، مسئولان کشوری باید به سمت تدوین بودجه های شفاف و روشن، هم برای دستگاه ها و هم عموم مردم بروند. لذا ما نیز تلاش کردیم بودجه را شفاف، روشن و با زبانی گویا بنویسیم و در این راستا از آخرین فناوری های علم آمار استفاده کردیم تا نه تنها همکاران ما در شورا، بلکه عموم مردم هم بدانند در شهرداری چه می گذرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 1403 برشی از برنامه راهبردی 1410 است، خاطرنشان کرد: 38 راهبرد در بودجه آتی در اولویت قرار گرفته است که آنها را شاخص گذاری کردیم و لذا به راحتی می توانیم تأثیر پیشرفت بودجه را در برنامه 1410 سنجش پذیر کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بودجه را علنی کردیم، یعنی به آنچه تنظیم کرده بودیم اعتماد داشتیم و آن را در اختیار مردم گذاشتیم تا با مشارکت آنها به بودجه نهایی برای اداره شهر برسیم. همچنین در مسیر تدوین و تصویب بودجه، خود را از تجارب شهروندان محروم نساختیم.

وی با اشاره به واژه تنقیح و معنای آن گفت: تنقیح یعنی با ظرافت کار کردن و زوائد را به دقت کنار زدن. ما نمی گوییم عقل کل هستیم، بنابراین به همکارانم در شهرداری گفتم اعضای شورا تیزبین و خردمند هستند، یعنی با دقت به آینده می اندیشند، پس اگر چیزی از چشم ما دور مانده و آنها متذکر می شوند را باید پذیرفت.

قاسم زاده تأکید کرد: هیچ گونه نگاه جناحی یا منفعت طلبانه را در بررسی بودجه از سوی شورای شهر مشاهده نکردم، اما آنچه دیدم تضارب آراء مبتنی بر علم و آگاهی و دغدغه بود.

منبع: شهرداری

657588