دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اینکه الگوی موفق مدیریت دفاع مقدس و شجره طیبه سپاه قابل تسری به سایر بخش‌ها است، گفت: پژوهشگران با بررسی نقاط قوت و ضعف می‌توانند بابِ الگوگیری از این شیوه مدیریتی را در دیگر عرصه‌ها باز کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در غرب آسیا را جزء برترین‌ها برشمرد و گفت: هدف استراتژیک ایران، امنیت مشترک و صلح پایدار در منطقه است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: به برکت خون شهدای گرانقدر ما، ملت های جهان بیدار شدند و این بیداری تا عمق اردوگاه‌های دشمنان پیش رفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در انتخابات مشاهده کردیم که ایرانی‌ها با گذشت ۳ الی ۴ روز محاسبات دشمن را بهم ریختند و او را مایوس کردند، گفت: ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با قاطعیت می‌توان گفت هیچ تصمیمی در جهان بدون حضور ایران اسلامی گرفته نمی‌شود.
اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه‌ای از دستگیری تیم تروریستی ۸ نفره در این استان خبر داد و اعلام کرد: این تیم تروریستی در شهادت شهدای حافظ آرای مردم در انتخابات هفته اخیر دست داشتند.
سرپرست ریاست‌جمهوری اصلاحیه‌ای را در خصوص قانون معافیت سربازی با استفاده از مزیت سرپرستی مادر بدون شوهر که به تصویب هیات وزیران رسیده است، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مشارکت حداکثری و حضور در انتخابات را موجب خنثی‌سازی راهبرد دشمن دانست و گفت: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و نوعی جهاد است و پشتوانه‌ای قوی برای دولت آینده محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور اصلح موجب اقتدار نیروهای مسلح شده و می‌تواند در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح تأثیر بسیار بالایی داشته باشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به قدرت حاج قاسم در منطقه بیان کرد: کشورهای منطقه و رزمندگان در مقابل حاج قاسم مطیع و فرمانبردار بودند ولی این شهید در مقابل رهبر انقلاب، خاشع و متواضع بود که نشان از بزرگی درونی حاج قاسم بود که خود را مطیع ولایت و سرباز وطن و انقلاب می‌دانست.
معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مراکز رشد با دیدگاه تخصصی در حوزه دفاعی کشور مورد حمایت قرار خواهند گرفت و امید است که شاهد افزایش سطح و حجم همکاری های تخصصی این مراکز با سایر شرکت های فناور در آینده نزدیک باشیم.