انتخاب کابینه با کیست؟

محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: باید اعضای دولت چهاردهم را به شکلی انتخاب کنیم که بتوانیم در برابر مردم از آن دفاع کنیم.
تصویر انتخاب کابینه با کیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد ظریف که این روزها در راس شورای راهبردی پزشکیان قرار گرفته و مشغول امر مهم چینش کابینه است، تاکید کرد: باید اعضای دولت چهاردهم را به شکلی انتخاب کنیم که بتوانیم در برابر مردم از آن دفاع کنیم.

وی که این روزها از جهاتی مورد نقد قرار گرفته و سبب طرح این سوال شده که او دولت پزشکیان را هدایت می‌کند یا پزشکیان، گفته: ما انتخاب نمی‌کنیم و انتخاب با رئیس جمهور است.

ظریف تاکید دارد: طبق قانون اساسی و بر مبنای عقل سالم، رئیس جمهور است که باید این افراد را انتخاب کند و ما داریم در این مسیر انتخاب به رئیس جمهور کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: لذا اینکه به یک نفر نمره ۲۰ و به دیگری نمره ۵۰ بدهیم یا رأی‌گیری کنیم و بگوییم یک نفر اول و دیگری پنجم است، هیچ کمکی به رئیس جمهور نمی‌کند.

ظریف همچنین گفت: ما سنجه‌هایی را طراحی کرده‌ایم و باید به آن سنجه‌ها امتیاز بدهیم؛ یعنی ما می‌خواهیم در این روند ارزیابی به رئیس جمهور کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما شفافیت را راه انداخته‌ایم، ولی در این روند شفاف نباید آبروی مردم هزینه شود. در واقع نباید حیثیت خانواده‌ها هزینه شود. ما در این روند می‌خواهیم به رئیس جمهور کمک کنیم.

منبع: جماران

717315