دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور اصلح موجب اقتدار نیروهای مسلح شده و می‌تواند در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح تأثیر بسیار بالایی داشته باشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به قدرت حاج قاسم در منطقه بیان کرد: کشورهای منطقه و رزمندگان در مقابل حاج قاسم مطیع و فرمانبردار بودند ولی این شهید در مقابل رهبر انقلاب، خاشع و متواضع بود که نشان از بزرگی درونی حاج قاسم بود که خود را مطیع ولایت و سرباز وطن و انقلاب می‌دانست.
معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مراکز رشد با دیدگاه تخصصی در حوزه دفاعی کشور مورد حمایت قرار خواهند گرفت و امید است که شاهد افزایش سطح و حجم همکاری های تخصصی این مراکز با سایر شرکت های فناور در آینده نزدیک باشیم.
فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای مشترک ایران و عراق، گفت: ساماندهی کولبران در نوار مرزی با کشور عراق توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و ان‌شاءالله شاهد کاهش ناهماهنگی‌های موجود در این خصوص باشیم.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: مشارکت در انتخابات یکی از مؤلفه‌های قدرت و مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده منطقه پدافندهوایی شمال‌غرب کشور گفت: غفلت و عدم حضور مردم در صحنه‌های مهم جمهوری اسلامی، به خصوص انتخابات می‌تواند کشور را با آسیب‌ها و مشکلات عدیده‌ای مواجه کند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا درباره توسعه دانش هسته‌ای در عراق خاطرنشان کرد: بابت گام‌هایی که اکنون در جهت توسعه دانش انرژی هسته‌ای برمی‌دارید، خوشحال هستم.
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد؛

باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم

امیر سهرابی با تاکید بر لزوم تبیین ویژ‌گی‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس در درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت گفت: باید برای نسل جوان و دانشجویان برنامه داشته باشیم تا فرمان فرمانده معزز کل قوا اجرایی شود و فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.
فرمانده فراجا گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه حادثه امنیتی در هیچ نقطه‌ای از کشور گزارش نشده و امنیت کاملا برقرار و انتخابات در نظم در حال انجام است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: یکی از مزیت های رقابتی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی که به آن کم پرداخته شده موضوع فراهم کردن زمینه برگزاری عادلانه، منصفانه و مردم پایه انتخابات است.
ایران اعلام کرد که اقدام غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران تنش‌ها را افزایش داده و خطر حوادث و برخوردها بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کانادا، به طور مستقل یا به عنوان بخشی از به اصطلاح ائتلاف، در منطقه‌ای که از قبل با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو است را افزایش می‌دهد.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه بدون تردید ملت بصیر ایران با حضور گسترده در انتخابات، بار دیگر برای سرافرازی و اقتدار ایران حماسه می‌آفرینند، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، ارتقای قدرت دفاعی، بازدارندگی و اقتدار نظام را در پی خواهد داشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز در آستانه انتخاب رییس‌جمهور هستید و می‌خواهید کسی را انتخاب کنید که در استمرار راه شهید رییسی حرکت داشته باشد، توجه داشته باشید آن کسی که شهید رییسی و شهید امیرعبدالهیان را بزرگ کرد، معیارهایی است که باید در انتخابهایمان به آنها توجه کنیم.
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در سه لایه در محل شعب اخذ رای از نظم و امنیت انتخابات محافظت می کنند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر لزوم مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: آحاد ملت ایران اسلامی حضور در انتخابات را تکلیف الهی می‌دانند و قطعا با مشارکت همگانی خود بار دیگر دشمنان را ناامید و مایوس خواهند کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امتداد دولت سیزدهم در دولت چهارهم را خواهانیم. انتخابات باید به صحنه غلبه ملت ایران بر دشمنان تبدیل شود. حضور مردم پای صندوقهای رای از حساسیت بالایی برایمان برخوردار است؛ چون به تعمیق اقتدار ایران بر جهان می انجامد.
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور:

گفتمان سازی اولین قدم برای ایجاد حرکت عمومی جهادی

سرهنگ علی ایل‌بیگی ،مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اولین قدم برای ایجاد حرکت عمومی جهادی، گفتمان سازی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: روزی ناوهواپیمابر به منطقه وارد می شد، در حالت آماده باش قرار می‌گرفتیم اما امروز به تأسی از انقلاب اسلامی، ناو هواپیمابر به انتهای دریای سرخ فرار کرده است.