دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در سازمان صداوسیما گفت: رژیم صهیونیستی یک ترس همیشگی از عملیات جوانان فلسطینی در ماه رمضان در کرانه باختری داشته است و بدیهی است که این ترس امسال به اوج رسیده است.
پیام رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن روز ملی راهیان نور:

هشت سال جنگ تحمیلی بهترین فرصت نمایش غیرت و غرور ملی ایران اسلامی بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به‌ مناسبت روز ملی راهیان نور تاکید کرد: فن­آوری ارزشمند راهیان نور که از دل حماسه‌­ها و عاطفه­‌های مومنانۀ دفاع مقدس جوشید، گنجینه ارزشمند سبک زندگی شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را در اختیار نسل­‌های امروز و آینده­‌ساز این کشور عزیز قرار داده است.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: با وجود اعمال تحریم‌های صورت‌گرفته در طول ۴۰ سال گذشته علیه کشورمان به‌ویژه در حوزه نظامی، اما در بخش صنعت هوایی‌ ایران زمین‌گیر نیست.
مشاور فرمانده‌کل قوا در امور ارتش با اشاره به نقش کارکنان هوانیروز ارتش در برقراری آرامش و امنیت کشور تصریح کرد: خلبانان، کادر فنی، ستادی و پروازی هوانیروز ثابت کردند که در هنگامه خطر و تهدید و در برقراری آرامش و امنیت کشور نقش بسزایی داشته و با ایثار و ازخودگذشتگی، خدمات ارزنده‌ خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت بیستم اسفند«روز ملی راهیان نور»؛ راهیان نور را فرصتی ستودنی برای تکریم ارزش‌های معنوی و انقلابی ۸ سال دفاع مقدس و پشتوانه قدرت ملی در مسیر تحقق ایران قوی و تمدن سازی اسلامی دانست.
در راستای دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت و استمرار امدادرسانی‌ها در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، تجهیزات امدادی، ترابری و خدمات درمانی جدیدی به مناطق سیل زده اعزام شد.
فرمانده کل ارتش گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی در هر سطحی که لازم باشد از منافع ملی کشور دفاع می‌کنیم و در این راه از یک وجب از این آب و خاک و آرمان های کشور سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری آستارا گفت: دلیل شنیدن صدای انفجار در سطح شهر برگزاری مانور آمادگی نیروهای نظامی و رزمایش پدافند هوایی نیروی دریایی ارتش مستقر در مجتمع بندری آستارا است.
میثم روزستان از کاندیدای حوزه انتخابیه انتخابات بویراحمد، دنا و مارگون در یاسوج مورد اصابت تیراندازی قرار گرفت.
آیت الله رئیسی نیروهای مسلح را افتخاری برای کشور برشمرد و بیان کرد: نیروهای مسلح وجود خود را سپر کرده اند دربرابر تهدیدات تا به مردم آسیبی نرسد .نقش شما به عنوان نیروی انتظامی اهمیت زیادی دارد.