دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: یکی از مزیت های رقابتی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی که به آن کم پرداخته شده موضوع فراهم کردن زمینه برگزاری عادلانه، منصفانه و مردم پایه انتخابات است.
ایران اعلام کرد که اقدام غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران تنش‌ها را افزایش داده و خطر حوادث و برخوردها بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کانادا، به طور مستقل یا به عنوان بخشی از به اصطلاح ائتلاف، در منطقه‌ای که از قبل با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو است را افزایش می‌دهد.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه بدون تردید ملت بصیر ایران با حضور گسترده در انتخابات، بار دیگر برای سرافرازی و اقتدار ایران حماسه می‌آفرینند، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، ارتقای قدرت دفاعی، بازدارندگی و اقتدار نظام را در پی خواهد داشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز در آستانه انتخاب رییس‌جمهور هستید و می‌خواهید کسی را انتخاب کنید که در استمرار راه شهید رییسی حرکت داشته باشد، توجه داشته باشید آن کسی که شهید رییسی و شهید امیرعبدالهیان را بزرگ کرد، معیارهایی است که باید در انتخابهایمان به آنها توجه کنیم.
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در سه لایه در محل شعب اخذ رای از نظم و امنیت انتخابات محافظت می کنند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر لزوم مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: آحاد ملت ایران اسلامی حضور در انتخابات را تکلیف الهی می‌دانند و قطعا با مشارکت همگانی خود بار دیگر دشمنان را ناامید و مایوس خواهند کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امتداد دولت سیزدهم در دولت چهارهم را خواهانیم. انتخابات باید به صحنه غلبه ملت ایران بر دشمنان تبدیل شود. حضور مردم پای صندوقهای رای از حساسیت بالایی برایمان برخوردار است؛ چون به تعمیق اقتدار ایران بر جهان می انجامد.
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور:

گفتمان سازی اولین قدم برای ایجاد حرکت عمومی جهادی

سرهنگ علی ایل‌بیگی ،مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اولین قدم برای ایجاد حرکت عمومی جهادی، گفتمان سازی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: روزی ناوهواپیمابر به منطقه وارد می شد، در حالت آماده باش قرار می‌گرفتیم اما امروز به تأسی از انقلاب اسلامی، ناو هواپیمابر به انتهای دریای سرخ فرار کرده است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از کش و قوس یک مصوبه جنجالی میان مجلس و شورای نگهبان، با نظر مجلس موافقت کرد تا گروهی از مشمولان سربازی از خدمت معاف شوند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار جمعی از بانوان نماینده مجلس و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای درخواست کرد تا راهکارهای افزایش حضور بانوان در سطوح مختلف حوزه دفاع و امنیت را در دستور کار قرار دهند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش:

شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است گفت: مشارکت بالا در انتخابات مانند سنگری مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبی مصون کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شازند با اشاره به حادثه ریزش معدن در این شهرستان از دستور قضایی برای بازداشت صاحب معدن شازند خبر داد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در سلسله اقدامات تروریستی که چندی پیش در استان سیستان و بلوچستان انجام شد ۳۰ نفر از عوامل تروریستی بکارگیری شده تربیت‌یافته با افکار و آموزه‌های داعشی و سلفی بودند و هویتی کاملا خارجی داشتند.
جدیدترین گزارش‌ها از وضعیت گروهک تروریستی منافقین نشان‌دهنده گرفتار شدن این فرقه جنایت‌کار در تنگنای بحران‌های همزمان تشدید تنش‌های داخلی، وخامت جسمی مریم رجوی و البته قرار گرفتن زیر ذره‌بین پلیس کشورهای محل استقرار مقرهای این گروهک است.

رسانه‎‌های معاند در ادامه پروژه کشته‌سازی مدعی شده‌اند که یک خانم به نام بهاره للهی در زندان به قتل رسیده و جسد او مخفیانه در بهشت سکینه کرج دفن شده است در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد این فرد در منزل شخصی خود فوت کرده است.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: بعد از دفاع مقدس، دشمن به این واقعیت پی برد که رمز پیروزی ما اتحاد خوب ملت و دولت است و رمز شکست دشمن در مشارکت باشکوه در انتخابات نهفته است.