مشروح اخبار

رئیس‌جمهور گفت: دشمنان که در طول دو و نیم سال اجرای سیاست ضدایرانی فشار حداکثری نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ایران برسند، از روند بهبود در اقتصاد ایران عصبانی‌اند و می‌خواهند در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند.
دبیر انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با پرسون:

متوسط رشد اقتصادی ایران در 10 سال اخیر صفر است

متوسط رشد اقتصادی ایران در 10 سال اخیر صفر است و مسئله‌ای که مجلس و دولت باید روی آن تمرکز کنند این است که اقتصاد ایران را از این فضای بدون رشد اقتصادی به سمت رشد اقتصادی سوق دهند یعنی ایجاد چشم انداز وگرنه نتیجه بخش بودن تشکیل شورای ثبات مالی، سخت خواهد بود.
اقتصاد دیجیتال فضای اقتصاد جهانی را به سمت و سوی رقابتی سوق می‌دهد و موجب می‌گردد که موانع ورود به بازار برداشته شود و هر فرد به راحتی از طریق شبکه وارد اقتصاد جهانی شود.
وزیر کار در بیانیه‌ای به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

ایجاد اجماع جهت حل چالش‌های اقشار متوسط و ضعیف جامعه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ایجاد یک اجماع، ائتلاف نخبگانی و با تبعیت از رویکرد «همه با هم باشیم» بنیانگذار جمهوری اسلامی به سمت حل مسائل و چالش‌های همه اقشار به ویژه قشرهای متوسط و ضعیف جامعه که این روزها زندگی عادی خود را نیز با تنگنا می‌گذرانند، با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات امینی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.
در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده مطرح شد؛

امیرحاتمی: هیچ جنایتی بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی گفت: هیچ جنایت، هیچ ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و جنایتکاران باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید.
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

ترامپ برای فرار از محاکمه انتقال قدرت را پذیرفت

مسیر انتقال قدرت یک مسیر پیش‌بینی شده قانونی است که در صورت تخطی پیامدهای قانونی خواهد داشت. ترامپ از این جهت ‌که بعداً با او برخورد قانونی نشود، تمکین کرده است و پذیرفته که همکاری لازم را انجام دهد و اسناد، مدارک و بودجه لازم در دوره انتقال را در اختیار بایدن قرار دهد.
کارشناس مسائل اقتصادی و مالی در گفتگو با پرسون:

حرکت بر محور مالیات، یک آرمان ملی است

این‌که مالیات جایگزین درآمدهای واقعی شود و درآمد حاصل از فروش نفت، گاز، مواد اولیه و منابع را کناز بگذاریم یک آرمان ملی است ولی برنامه‌های مالیات، بلندمدت و میان مدت  هستند .برای رسیدن به نقطه موفقیت و سکوی پرتاب مالیات نیاز است که بسیاری از معافیت‌های مالیاتی کشور بازنگری شوند، البته این بازنگری‌ به قانون مجلس، اراده ملی و هماهنگی داخلی نیاز دارد که می‌تواند در یک برنامه پنج ساله شکل بگیرد.
در جلسه فوق العاده هیات وزیران مطرح شد؛

دستور روحانی برای مقابله با اقدامات ناامن کننده

رییس جمهوری ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت ترور ناجوانمردانه و شهادت سرافرازانه دکتر محسن فخری زاده، دستور پیگیری لازم جهت پیشگیری و مقابله با این قبیل اقدامات ناامن کننده را صادر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما بیش از چهار دهه است که با این ضایعه‌ها روبه رو بوده‌اند و این بار به دشمنان ثابت می‌کنند شهادت شهید محسن «فخری‌زاده» پنجره‌ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون:

تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی آثار منفی گذاشته است

متأسفانه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه‎ای که با آن مواجه هستیم به روابط تجاری و اقتصادی، حمل و نقل بین المللی و مبادلات مالی ما آسیب وارد کرده است و از آثار منفی تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی است.
کارشناس بین‌الملل و تحلیلگر مسائل افغانستان در گفتگو با پرسون:

تداوم ناامنی افغانستان در دولت بایدن

راهبرد ایالات متحده آمریکا در افغانستان بعد از ۱۱ سپتامبر، راهبرد ثابتی بوده است و با جابجایی رؤسای جمهور فقط نام راهبردها عوض می‌شود ولی در عمل هدف تداوم سلطه آمریکا و تداوم حضور آمریکا در افغانستان است. پیش‌بینی می‌شود که در دولت بایدن وضعیت امنیتی افغانستان، متشنج‌تر شود. آمریکا و مخصوصاً سازمان سیا به سمت رشد تروریست و رشد مواد مخدر در افغانستان حرکت خواهد کرد تا بتوانند نفوذ و سلطه خود و ناامنی را در افغانستان تداوم ببخشند.
رئیس مرکز ارتباطات وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

واکسن ایرانی کرونا در جمع کاندیداهای سازمان بهداشت جهانی

8 مورد از واکسن‌های ایرانی کرونا در فهرست نامزدهای واکسن سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند و با توجه به این‌که بعضی از آن‌ها وارد فاز مطالعات پیش بالینی و مطالعات حیوانی شده‌اند و این مرحله را نیز پشت سر گذاشته‌اند، امیدوراریم حداقل دو مؤسسه یا گروه تحقیقاتی در روزهای آتی مجوز کمیته اخلاق را برای ورود به مرحله آزمایشات انسانی دریافت کنند.
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترور شهید فخری زاده اشتباه فاحش دشمن بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گقت: باید در فرصتی مناسب سخت ترین انتقام را بگیریم تا دشمن از کار خود پشیمان شود و برای آنکه از تکرار این اقدام جلوگیری کنیم باید امنیت داخلی را افزایش دهیم.
رییس جمهوری در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسوولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع و مناسب، پاسخ این جنایت را خواهند داد.
کارشناس بهداشت و اپیدمیولوژیست در گفتگو با پرسون:

همکاری مردم و مدیریت همه جانبه دولت شرط قطع زنجیره کرونا

برای قطع زنجیره مرگبار ویروس کرونا یکسری وظایف مثل شستن دست‌ها، لمس نکردن صورت و شرکت نکردن در اجتماعات بر عهده مردم است و یکسری وظایف مانند ایجاد نقاهتگاه، بیماریابی و جداسازی بیماران و ردیابی تماس‌ها، اعمال محدودیت‌ها، آموزش درست مردم، ایجاد ادراک خطر مناسب و بسته کامل روش‌های پیشگیرانه بر عهده مسئولین است و تا زمانی که هر دو عنصر نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، انتظار نتیجه مثبتی را نخواهیم داشت.
ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور گمانه زنی ها را به سمت تشویش بازار مالی کشید اما از آغاز صبح امروز بازار همانند روزهای قبل به روال عادی ادامه می دهد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترجیح منافع اقتصادی به حقوق بشر

در سیاست خارجی قدرت‌های غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا جایی که تعارض میان منافع و ارزش‌ها وجود داشته باشد، منافع را برمی‌گزینند. در حقیقت وقتی پای منافع اقتصادی در میان باشد عملاً توجهی به حقوق بشر ندارند و تجربه نشان داده است که این کشورها زمانی به مسئله حقوق بشر ورود می‌کنند که پای منافع‌شان در میان نباشد.
رییس جمهوری شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت و تصریح کرد: دشمنان ما بدانند با شهادت امثال شهید فخری زاده نه تنها خللی در اراده جوانان و دانشمندان در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان در ادامه راه این شهید گرانقدر مصمم‌تر خواهد شد.
سازمان آگهی های پرسون