مشروح اخبار

رئیس‌جمهور گفت: افتتاح‌های اخیر ضربه بزرگی به استکبار جهانی است که می‌خواستند ایران را تعطیل کنند.آنها در تصورات خامشان می‌خواستند مردم را در صف‌های طولانی گرفتن نان قرار دهند.
چین یکی از مهم ترین شرکای اقتصادی کشور ماست؛ کشوری پرجمعیت که خود را به اقتصاد برتر دنیا رسانده و توانسته در دو دهه اخیر به قدری روابط تجاری خود را به کشورمان نزدیک کند که این روزها شریک نخست تجاری ایران شده است و حتی رضایت مسئولان کشورمان را جلب کرده تا قرارداد 25 ساله اقتصادی را از آن خودش کند.
یادداشت/ مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یاور صدیق انقلاب» نامیده شد، یکی از چهره ‏های برجسته ‏ای است که به لحاظ اُسوه بودنش ایجاب می‏کند یاد و نام او همیشه زنده باشد...
نگاه سیاسی به حوزه بهداشت و درمان، یک نگاه مخرب است که از یک سو تلاش بسیاری از پژوهشگران را عملا زیر سئوال می برد و از سوی دیگر اینکه این نوع نگاه می تواند در کار پژوهشگران تاخیر و حتی ناامیدی ایجاد نماید.

رییس جمهوری با بیان اینکه در زمینه کرونا هیچ نگرانی برای تولید و تهیه واکسن نداریم، گفت: هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت درمان همه توان خود را به کار گرفتند و برنامه‌ریزی کردند هم واکسن از داخل و خارج در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هم امیدواریم واکسن داخلی در ماه‌های آینده به تولید برسد.
کارشناس و تحلیلگر مسائل اروپا در گفتگو با پرسون:

عملکرد ضعیف اتحادیه اروپا در مدیریت بحران کرونا

اتحادیه اروپا یک سلسله کمک‌های اقتصادی و بسته‌های تحریک اقتصادی را مصوب کرد اما در بخش شیوه تخصیص آن در بین کشورهای اروپایی اختلافات جدی پیش آمد. آمارها نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی به شدت دچار مشکل شده است. با توجه به این‌که ساختار کشورهای اروپایی عمدتاً ساختارهای سرمایه‌داری است، بحران بیکاری و آسیب دیدن بخش مصرف باعث آسیب‌های جدی اقتصادی شده است و خروجی سیاست‌های اتحادیه اروپا خروجی قابل لمسی نبوده است و اقتصاد کشورهای اروپایی بین 15 تا 35 درصد رو به کوچک شدن است.
زرگر در گفت و گو با پرسون؛

ایران در خاورمیانه نقش کلیدی دارد

یک کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: تاثیر انتخاب بایدن در اقتصاد کشور کوتاه مدت نیست. یعنی نباید انتظار داشته باشیم اقتصاد کشور در مدت کوتاهی شکوفا شود و همه تحریم ها برداشته شود.
نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی در گفتگو با پرسون:

عملکرد سیستم ایمنی هر شخصی نسبت به کرونا متغیر است

دکتر نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی گفت: بعد از اینکه بدنتان ویروس مذکور مثلا ویروس کرونا را به طور کامل از بین برد زیرمجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌ها و حافظه سلولی ایجاد می‌شود که آماده حفاظت از شما در برابر برخورد مجدد با ویروس هستند با این وجود این عملکرد سیستم ایمنی در هر شخصی نسبی است و نمی توانیم به صورت مطلق درباره آن نظر داد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در همه جای دنیا قیمت را عرضه و تقاصا تعیین می کند. مطمئن باشید که اگر همین امروز اعلام کنند که خودروسازها می توانند محصولات خود را با قیمت آزاد بفروشند، در طول یک ماه قیمت خودرو 30 درصد ریزش می کند.
کارشناس مرکز مطالعات راهبردی سپاه در گفتگو با پرسون:

نظام اقتصادی ایران به یک انقلاب نیاز دارد

در حوزه‎های مختلف خصوصاً در حوزه اقتصاد نیاز است یک باز مهندسی صورت گیرد و حقیقت این است که نظام اقتصادی ما به یک انقلاب نیاز دارد انقلابی که نظام اقتصادی ما و 8 نظام زیر مجموعه آن را اصلاح کند. نظام گمرکی ما مریض است و ما قاچاق قانونی داریم، نظام بانکی ما مریض است و همه پرونده‌های فساد اقتصادی به بانک‎ها ختم می‌شود، نظام بیمه و نظام‌های مختلف اقتصادی ما مریض هستند و این مسئله باعث شده است که ارکان اقتدار ملی آسیب ببیند.
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت در حد توان نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله بودجه لحاظ می‌کند،‌ گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت‌های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری‌های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفت.
امریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به شکل های گوناگون به دنبال ضربه زدن به مردم و نظام بودند، آنها در ابتدای انقلاب با حمایت «صدام» رئیس جمهور دولت بعثی عراق جنگ نظامی به پا کردند که با مقاومت مردم ایران بعد از 8 سال از مسیر جنگ نظامی مایوس شدند.
گزارش پرسون از آشفته بازار دارو؛

مافیای دارو؛ فرزند ناخلف «کرونا» و «بی نظارتی ها»

هجوم جامعه برای خرید داروهای خاص که هنوز واقعیت درمانی آنها به صورت رسمی تایید نشده است، توانست این بار در حوزه دارو و و درمان مافیای بسیار گسترده ای در سطح استان کردستان و حتی کشور ایجاد نماید.

مدیر اسبق بانک مرکزی در گفت و گو با پرسون؛

دلار تک نرخی سبب کاهش فساد و رانت می شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضرعرضه و تقاضا باهم برابر نیستند. وقتی که عرضه و تقاضا باهم برابر نباشد عملا نمی توانیم ارز را تک نرخی کنیم.
یک مقام صنفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

آب شدن بازار بستنی فروشان / کافی شاپ های اجاره ای ورشکسته شدند

ویروس کرونا نفس برخی از صنف ها را به تنگ آورده ، یکی از این واحدهای کسب و کار بستنی و آبمیوه فروشان سطح شهر است، چرا که افراد جامعه برای در امان ماندن از این ویروس ناشناخته کمتر در جامعه تردد می کنند و تمایلی به تهیه بستنی و آبمیوه ندارند؛ از سوی دیگر گرانی مواد اولیه تهیه بستنی افزایش قیمت این کالا را به وجود آورده و توان خرید را کاهش داده است.
پرسون دلایل عدم موفقیت ایران در مستطیل سبز را بررسی می کند؛

فوتبال ایران و هزاران راه نرفته در مسیر توسعه و پیشرفت

چندین و چند سال از آخرین موفقیت فوتبال ایران در سطح آسیا می گذرد و با شکست مجدد پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، زنگ خطر در راستای بررسی دلایل عدم موفقیت فوتبال کشورمان در آسیا به صدا در آمده است.
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفتگو با پرسون:

لزوم ارائه راهکار درآمدی برای بودجه از سوی نمایندگان مجلس/ بازار نفتی رو به رونق قرار دارد

نفت به عنوان مهم ترین درآمد ایران به حساب می آید، چه در رژیم طاغوت و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودجه کشور براساس درآمد نفتی محاسبه می شد.
سازمان آگهی های پرسون