مشروح اخبار

به بهانه پنجاه و سومین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی؛

جهان پهلوان تنها لایق نام شما بود و بس

هفدهم دی ماه در تقویم ورزشی کشور روز مهمی است و آن هم سالروز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی می باشد که با برگزاری مراسم های مختلف، یاد و خاطره ی این اسطوره تکرار نشدنی دنیای پهلوانی گرامی داشته می شود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی تورم اثرگذار است، ‌گفت: مردم در حال حاضر شرایط پذیرش تورم بالاتر و فشارهای معیشتی و اقتصادی را ندارند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حرکت پشت سر ولایت رمز پیروزی ما خواهد بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حرکت پشت سر مقام معظم رهبری، رمز پیروزی ما خواهد بود و نباید از مسیر ولایت منحرف شویم.

در نامه ایران خطاب به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام شد؛

هشدار ایران در خصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، با ارسال نامه ای به رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن هشدار درخصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی، خواستار ایفای مسئولیت جدی آژانس در رسیدگی به این نگرانی منطقه ای و بین المللی شد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فتوکپی گفت:« یک هزار و 450 واحد صنفی فتوگپی با مجوز در شهر تهران فعالیت دارند، اما واحدهای بدون مجوز بسیار بیشتر از واحدهای صنفی مجوزدار هستند و اتحادیه و اتاق اصناف توان مقابله با واحدهای بدون مجوز را ندارند؛ چرا که این واحدها متعلق به نهادهای حکومتی مانند پلیس +10، مالیات، دادگاه ها، دانشگاه، شهرداری و...هستند.»
در گفتگو با مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور:

تاکسی هوایی؛ همتی دوباره پس از چهار دهه / تغییر تاکتیک جدی در وضعیت تحریمی

هر روز که می گذرد به زمان دیدن تاکسی های هوایی یا همان هواپیماهای دربستی در آسمان ایران، نزدیک می شویم. هواپیماهای کوچکی که قرار است پروازهای هوایی برنامه ای را متحول سازند.
امیر دریادار موسوی در تشریح ابعاد مختلف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش که با شرکت صدها فروند پهپاد در منطقه عمومی سمنان در حال برگزاری است، گفت: حمله به اهداف دوردست و اقدام آفندی علیه اهداف ثابت و متحرک در زمین، هوا و دریا از اهداف اصلی این تمرین بزرگ رزم پهپادی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت سفرهای استانی مجلس با مناطق محروم و کم‌برخوردار است، چهارمحال و بختیاری براساس شاخص‌های توسعه نسبت به سایر استان‌ها محروم‌تر است.
کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت را نیرومندتر کرد

با یک نگاه سطحی به وضعیت زنجیره‌های مقاومت در منطقه که سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در تشکیل این زنجیره‌ها نقش بسزایی داشت، متوجه می‌شویم که وضعیت نه تنها تضعیف نشده بلکه در یک موقعیت بسیار نیرومندتر و برتری قرار گرفته است.
دکتر عبدالمجید شیخی نوشت: جناب دکتر نیلی و سوری که می گویند: «رشد اقتصادی اولویت اول سیاستمداران نبوده است » و یا می گویند: «مساله رشد اقتصادی در سطوح تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نه مشاهده‌پذیر است، نه تعیین‌کننده؛ درحالی‌ که رشد باید تبدیل به هدف اصلی تصمیمات بلندمدت کشور می‌شد. اما مشاهده نمی‌شود» بفرمایند در کجای سیاستهای کلی که اسناد دائمی و بلند مدت کشور و نظامند سیاستگذاری رشد اقتصادی مشاهده‌پذیر نیست؟ دو پهلو صحبت نکنید!
رییس ستادکل نیروهای مسلح در بازدید از یگان‌ها و سامانه‌های پهپادی ارتش با بیان اینکه مسئله پهپاد در ارتش، در مسیر بلوغ ارزشمندی قرار گرفته است، گفت: چنانچه دشمنان کوچکترین خطایی کنند، حتما نیروهای مسلح پاسخ جانانه‌ای خواهند داد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

تزلزل اعتبار رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل

به دنبال حمله سایبری به اسرائیل، رژیم صهیونیستی اعتبار خود را در عرصه سیاسی از دست می‌دهد. از طرفی به دنبال اخباری که منتشر می‌شود و اطلاعاتی که توسط هکرها از این سیستم ربوده شده است، اعتماد مردم اسرائیل به رژیم صهیونیستی از بین می‎رود و این امر رعب و وحشت را در داخل رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حال حاضر هر ساعت ۱۷ تا ۲۰ گرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید می کنیم، ‌گفت: ماهانه ۸ تا ۹ کیلوگرم توان تولید داریم تا به ۱۲۰ کیلو پیش بینی شده در قانون برسیم.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛

آمار مستندی از خشونت بر علیه زنان در کشور موجود نیست

حرف از خشونت بر علیه زنان دیگر تبدیل به ژستی روشنفکرانه و فمنیستی گشته است.اما واقعیت این است که با تصویب یک لایحه مشکلات بانوان حل نمی شود و این خبر در فضایی منتشر شد که زنان  از تصویب این لایحه خوشحال نشدند.
مردم می گویند پزشکان بیمارستان ها، نسخه های عجیب و غریبی برایشان می پیچند. نسخه هایی که آنها را در تمام شهر چرخانده و حتی پایشان را به بازار سیاه دارو هم کشانده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در بازدید از نیروگاه‌های اطراف تهران:

نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
دیدار مهم و حساس پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان از سری مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور که به دلیل حضور قرمزپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده بود، عصر امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد.
سازمان آگهی های پرسون