نیاز حیاتی سرخ پوشان به 3 امتیاز؛

دیدار فینال گونه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی را چه تیمی خواهد برد؟

دیدار مهم و حساس پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان از سری مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور که به دلیل حضور قرمزپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده بود، عصر امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم فوتبال پرسپولیس تهران پس از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا که با برتری نماینده کره جنوبی همراه شد، با افت محسوس و قابل توجهی مواجه شده است و این مساله در روند امتیازگیری این تیم در دو دیدار اخیرش در لیگ برتر فوتبال کشور کاملا مشخص می باشد.

کسب 2 امتیاز از 2 دیدار مقابل تیم های میانه جدولی نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان و از دست دادن 4 امتیاز حیاتی و مهم کمی بر نگرانی هواداران پرسپولیس آن هم در آستانه دیدارهای حساس این تیم مقابل سپاهان اصفهان و استقلال تهران افزوده است. هواداران این تیم خوب می دانند که کسب پیروزی مقابل حریف جنجالی و دیرینه یعنی سپاهان و در ادامه شکست رقیب سنتی و همشهری یعنی استقلال از نان شب هم برای پرسپولیس واجب تر است و سرخ پوشان در حالی امروز به مصاف زردپوشان اصفهانی می روند که حواشی دیدار با ذوب آهن و نیز فینال آسیا همچنان ادامه دارد و لذا برد در بازی امروز می تواند هم مرهمی باشد بر حاشیه های اخیر پیرامون این باشگاه و هم انگیزه ای مضاعف شود برای دیدار حساس دربی پایتخت که هفته آینده برگزار خواهد شد.

پرسپولیس بعد از ۴ مساوی از ۶ بازی یقینا به دنبال برد مقابل سپاهان است و به چیزی کمتر از آن فکر نمی‌کند. قرمزهای پایتخت حالا از صدر جدول لیگ برتر که سال هاست بدان عادت کرده اند، دور شده اند. اما خب با پیروزی در دیدارهای معوقه شان، شاگردان یحیی گل محمدی حتی می‌توانند صدرنشین باشند. در حال حاضر اما پرسپولیسی‌ها نه به جدول رده بندی، بلکه به سپاهان و استقلال فکر می‌کنند و می‌خواهند هر دو بازی را از دو تیم مدعی لیگ امسال ببرند و باید توجه داشته باشند که این دو تیم در آرمانی ترین حالت ممکن هستند. مخصوصا استقلال که با برد شیرین روز گذشته مقابل آلومینیوم اراک به صدر جدول بازگشته است و برای دیدار مقابل سرخ ها هیچ محروم و مصدومی ندارد.

نکته قابل توجه در خصوص دیدار امروز در آمار جالب دو تیم در این فصل مسابقات لیگ برتر است. پرسپولیس کم گل می‌زند و کم گل می‌خورد، درست برعکس تیم اصفهانی که هم زیاد گل می‌زند و هم زیاد گل می‌خورد. شاگردان نویدکیا همراه با ۱۴ گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ هستند. اما از سوی دیگر با ۱۱ گل خورده نیز بعد از ماشین‌سازی قعرنشین و شهرخودرو بدترین خط دفاعی امسال لیگ را دارند. حال باید دید تقابل این دو تیم در دیدار امسال به کجا خواهد انجامید و چه نتیجه ای در هوای آلوده آزادی رقم خواهد خورد.


بیشتر بخوانید؛

آیا پرسپولیس ایران ماموریت نیمه تمام خود را در قاره کهن کامل می کند؟

از ترکیدن بغض عادل فردوسی پور تا عصر غم انگیز پاییزی فوتبال ایران


یحیی گل محمدی، سرمربی سرخپوشان خوب می داند که کسب پیروزی در این دیدار چقدر می تواند به آرامش تیمش در این روزهای سخت کمک کند و پشتوانه محکمی برای دربی هفته آینده باشد. بنابراین این سرمربی جوان باید تمام تلاشش را بکند تا دست کم برای یک هفته هم که شده ذهن بازیکنان و کادر فنی از مسائل و مشکلات مدیریتی و مالی دور شود تا آن ها بتوانند پس از کسب نتایج مطلوب و امتیازات لازم، مشکلات حاکم در باشگاه بزرگ پرسپولیس را حل نمایند. پرداختن به مساله جدایی بشار رسن و یا محرومیت عیسی آل کثیر و مواردی از این دست مشکلی از شرایط حاکم بر پرسپولیس حل نمی کند و تنها شکست دو تیم مدعی سپاهان و استقلال است که می تواند چاره گشای قرمزهای پایتخت در این روزهای سرد زمستانی باشد.

یکی از مشکلاتی که پرسپولیسی ها در این دیدار با آن روبرو هستند، ترس از محرومیت و یا مصدومیت برای بازی بعدی شان مقابل آبی های پایتخت است. هیچ بازیکنی دوست ندارد دربی را از دست بدهد و برای همین، معمولا سرخآبی ها در دیدار ماقبل دربی کمی دست به عصا و با احتیاط عمل می کنند و همین مساله ممکن است بر کیفیت بازی سرخ پوشان در دیدار مقابل سپاهان تاثیر بگذارد و کمی از هیجان دیدار بکاهد که البته این امر به دلیل نیاز حیاتی سرخ ها به هر 3 امتیاز این دیدار بعید به نظر می رسد.

محرم نویدکیا، بازیکن محجوب و دوست داشتنی فوتبال کشور که حالا در مقام سرمربی تیم سپاهان به عرصه فوتبال بازگشته است نیز باید فکری به حال خط دفاعی تیمش برای دیدار امروز بکند تا در صورت موفقیت در امر گلزنی، بتواند دروازه زردها را بسته نگاه دارد و قطعا کسب سه امتیاز این دیدار مهم می تواند انگیزه مضاعفی برای بازیکنان سپاهان در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور باشد.

با این تفاسیر باید چند ساعتی منتظر ماند و دید چه نتیجه ای در دیدار حساس مدعیان لیگ برتر رقم خورد. پرسپولیس پس از یک ماه تلخ و پر از حادثه می خواهد با برد به ساحل آرامش برسد و سپاهان به دنیال ثبات جایگاه و قدرتش در فوتبال کشور است. به نظر شما کدام تیم برنده این دیدار در هوای آلوده ورزشگاه آزادی خواهد شد؟ پرسپولیس تهران یا سپاهان اصفهان...

گزارش از محمدرضا طارمی

227372

مطالب مرتبط