مشروح اخبار

اعطای گواهی‌ ۲۷ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی

مونسان: صنایع‌دستی از گوشه‌گیری خارج شده است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در حوزه صنایع‌دستی در سال‌های اخیر و در دولت تدبیر و امید گفت: «صنایع‌دستی از حالت گوشه‌گیری خارج شده است.»
عزت الله مهرآوران بازیگر سریال «بچه مهندس 4» گفت: وضعیت بسیار بد است و من آینده سیاهی را برای تئاتر متصور هستم، هنرمندان تئاتر توقع زیادی از زندگی ندارند، این را همان روز اولی که تئاتر را انتخاب کردند، به اثبات رساندند.
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی و بازدید از مراحل ابتدایی نخستین تمرین مشترک رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه علیه ایران اسلامی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مختلف دفاعی بویژه در حوزه پهپاد بوده‌ایم و امروز به یک ابر قدرت پهپادی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ تبدیل شده است.
محسن رضایی در جمع خبرنگاران:

ابهامات و سوالات زیادی در طرح FATF وجود دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان اینکه فعلا تصمیم خاصی در خصوص طرح FATF اتخاذ نشده است، اظهار داشت: ابهامات و سوالات زیادی از تمام ابعاد طرح FATF داریم که در دست بررسی‌های کارشناسانه است.
خطیب‌زاده اعلام کرد؛

علت توقیف نفتکش کره‌جنوبی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره‌ای اظهار داشت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.
نامه رسمی قالیباف به رؤسای مجالس جهان و دبیرکل سازمان ملل:

ترور سردارسلیمانی توسط آمریکا نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا مصداق تروریسم دولتی سازمان یافته، نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عراق و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.
امیرحسین پولادوند، مدافع فولاد خوزستان در گفت و گو با پرسون؛

جواد نکونام اسطوره ملی فوتبال ایران است/ فساد در فوتبال پایه موج می زند

امیرحسین پولادوند، مدافع جوان و آینده دار فولاد خوزستان معتقد است فساد در فوتبال پایه کشور موج می زند و دلالان تمامی آن را به دست گرفته اند و بازیکنی که پدرش فلان مسئولیت را دارد، باید برای تیمش بازی کند و بازیکنی که استعداد دارد و هیچ کس را در فوتبال ندارد، باید خانه نشین شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق؛

ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این کمیسیون خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند تفاوت نرخ ارز در سلامت، معیشت، آموزش و تولید لحاظ خواهد شد.
سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شده و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.
معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه با تکذیب بخشنامه معاونت حقوقی دادستانی کل کشور در خصوصبلامانع بودن استفاده از مازوت، گفت: برای آن دسته از مسئولانی که از اجرای بندهای قانونی مربوطه امتناع می‌ورزند و یا در اجرای وظایف قانونی خود تعلل و کوتاهی می‌کنند، جرم انگاری صورت گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و برخی شیطنت‌های ایالات متحده از چشم ما پنهان نیست، گفت: پیام‌های لازم از مجاری مختلف با صراحت و شفافیت به واشنگتن داده شده است. به کشورهای منطقه هم گفته شده، در دام این شیطنت‌ها نیفتند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا گفت:« با وجود تحریم ها و نخریدن نفت ایران توسط ایتالیا تجارت دو کشور در سال جاری همچنان برقرار است، در سال جاری بیش از یک میلیارد یورو تجارت دو کشور بود؛ البته اگر تحریم ها وجود نداشت این امکان وجود داشت که میزان تجارت بین دو کشور به رقم 10 میلیارد دلار برسد.»
فعال محیط زیست کشور گفت: متاسفانه اغلب انجمن‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست در سطح کشور فاقد اینده مناسب برای حفاظت از محیط زیست هستند.
محمدجواد ظریف با تاکید براینکه حاج قاسم سلیمانی در صحنه دیپلماتیک هیچ وقت کم نمی‌آورد، گفت: چون حوزه کاری من همیشه حوزه صلح و مذاکره بوده، من واقعا او را نه تنها قهرمان مبارزه با تروریست ها بلکه قهرمان تلاش برای صلح می دانم.
سیروس میمنت بازیگر سریال «نون.خ» گفت: در این روزها که صبح تا شب شاهد شنیدن اخبار بد و ناراحت کننده هستیم، توقع داریم که دیگر در این سریال ها مسائل ناراحت کننده ای را پخش نکند و از همکارانم عاجزانه تقاضا دارم دوربین ها و لوکیشن هایشان را از سرد خانه، بیمارستان و ... خارج کنند تا غم مردم را صد چندان نکنند.
یک متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

نسخه های خودسرانه؛ عامل شیوع بیشتر کرونا/ ویروس کرونا یک قدم از محققان جلوتر است

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: هر کسی که به نوعی به فضای مجازی دسترسی دارد برای مقابله با ویروس کرونا نسخه ای تجویز می کند و این کار باعث شده است که درمان اصلی این بیماری و اپیدمی در بین این همه تجویزهای خودسرانه گم شود.

قرایی مقدم در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

مسئولین کشور، مقصر اصلی عدم اعتماد به واکسن ایرانی

یک جامعه شناس گفت: مردم کشور باید به ساخت واکسن ایرانی افتخار کنند اما به دلیل این که اعتمادی به دولت و مسئولین کشوری ندارند نمی تواند تا زمانی که واکسن در آمار بالا تاثیرگذار باشد به واکسن ایرانی اعتماد کنند.
سازمان آگهی های پرسون