رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در بازدید از نیروگاه‌های اطراف تهران:

نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

به گزارش سایت خبری پرسون، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از سوخت غیراستاندارد در نیروگاه‌های تهران در بازدید امروز کاملا مشهود بود و این موضوع را به صورت ویژه در فراکسیون محیط زیست مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این بازدید جهت انجام وظایف نظارتی مجلس در خصوص وضعیت آلودگی کلانشهرها به ویژه تهران انجام گرفت، افزود: نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سوخت گازووییلی که در یکی از این نیروگاه‌ها استفاده می‌شد ۱۲۰ برابر بالاتر از حد مجاز آلاینده داشت و این موضوع غیرقابل قبول است.


بیشتر بخوانید؛

مازوت سوزی در تهران تکذیب شد


رفیعی تاکید کرد: متاسفانه طی این روزها که آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد، اظهار نظرها در مورد آمارها و منابع آلودگی روند مشخص ندارد و این باعث ایجاد مشکلات دیگری خواهد شد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه بعد از سال‌ها درگیری با موضوع آبودگی هوا همچنان سهم هر کدام از منابع آلاینده به تفکیک مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری ما کاملا تخصصی خواهد بود، اضافه کرد: در فراکسیون محیط زیست به جد پیگیر این مساله هستیم و این حق مردم است که بدانند کدام یک از دستگاه‌ها تخلف انجام داده اند

227382