کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

تزلزل اعتبار رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل

به دنبال حمله سایبری به اسرائیل، رژیم صهیونیستی اعتبار خود را در عرصه سیاسی از دست می‌دهد. از طرفی به دنبال اخباری که منتشر می‌شود و اطلاعاتی که توسط هکرها از این سیستم ربوده شده است، اعتماد مردم اسرائیل به رژیم صهیونیستی از بین می‎رود و این امر رعب و وحشت را در داخل رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد.

محمدجعفر رضوی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص حمله سایبری به اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی مبانی همه ساختارهای خود را بر پایه مبانی سایبری قرار داده است به این معنی که ساختار سیاسی، زیرساخت‌های اداری و حتی زیرساخت‌های اقتصادی خود را براساس مبانی کنترل از راه دور و اینترنتی قرار داده است به همین دلیل زمانی که چنین ساختاری که همه مبانی و امور آن براساس مبانی سایبری برنامه‌ریزی شده است، هک می‌شود، تمام ساختار در خطر قرار می‌گیرد و زیر سؤال می‌رود.

رضوی افزود: این مسئله سبب می‌شود که از طرفی همه وجوه ساختار حاکمیتی اسرائیل، ساختار سیاسی و اقتصادی آن در خطر قرار بگیرد و از طرف دیگر فضای رعب و وحشت در رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: به دنبال حمله سایبری به اسرائیل، رژیم صهیونیستی اعتبار خود را در عرصه سیاسی از دست می‌دهد. از طرفی به دنبال اخباری که منتشر می‌شود و اطلاعاتی که توسط هکرها از این سیستم ربوده شده است، اعتماد مردم اسرائیل به رژیم صهیونیستی از بین می‎رود و این امر رعب و وحشت را در داخل رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رژیم صهیونیستی از این پس مجبور است محافظه کاری بیش‌تری را انجام دهد که این مسئله محدودیت را در عرصه سیاسی برای‌شان به همراه دارد همانگونه که اخیراً جلسات‌شان منحل شده است.

رضوی با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی پیش از این انتخابات خود را در عرصه سایبری هم برگزار می‌کرد، عنوان کرد: حمله سایبری که اخیراً به ساختار اسرائیل شد، سبب می‌شود که آن‌ها محتاط‌تر عمل کنند و به نوعی دست‌شان در انتخابات در عرصه سایبری بسته شود.


بیشتر بخوانید؛

تبعات سنگین حملات سایبری برای دولت‌ها

ابعاد جدیدی از حمله سایبری به آمریکا


وی با بیان این‌که این حمله سایبری به اسرائیل هزینه‌های بالایی را در عرصه سیاسی و اقتصادی برای آن‌ها به بار می‌آورد، تشریح کرد: این موضوع آن‌ها را در عرصه سیاسی با محدودیت‌هایی روبرو خواهد کرد و در عرصه اقتصادی نیز بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های از بین رفته، به هزینه‌های هنگفتی نیاز دارد. از طرفی رژیم صهیونیستی در عرصه امنیت سایبری درآمدهای قابل توجهی را دارد و با این نفوذی که اتفاق افتاد اعتبار خود را از دست می‌دهد و به تبع آن بسیاری از کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از شرکت‌های تابعه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کردند، اعتمادشان به رژیم صهیونیستی از بین می‌رود و اسرائیل درآمدهای صادراتی حاصل از سایبری را نیز از دست خواهد داد که این مسئله طی سال آینده در عرصه اقتصادی خود را نشان خواهد داد.

محمدجعفر رضوی در پایان بیان کرد: ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی هم‌پیمان یکدیگر هستند و در عرصه جهانی یک نوع جنگ سرد را در عرصه سایبری با کشورهایی نظیر روسیه و چین و همچنین با کشورهای محور مقاومت، شروع کردند. اما امروز جنگ سردی را که آن‌ها آغاز کردند به سمت خودشان بازگشت پیدا کرده است و نوعی هماورد خواهی از جانب کسانی است که ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این تلاش کردند تا آن‌ها را در عرصه سایبری به زمین بزنند و شکست دهند.

227160