مشروح اخبار

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با جدیت کامل پیگیر پرونده‌های تخلف اقتصادی است تا آن را به دستگاه قضا تحویل دهد.
پرسون گزارش می دهد؛

در آمریکا چه خبر است؟

ترامپ در دو هفته پایانی ریاست جمهوری اش همچنان معتقد به تقلب در انتخابات است و با تحریک هواداران اش شکست را نمی پذیرد.
بررسی پرونده لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با نوجوان 14 ساله؛

از ماست که بر ماست / تاثیر شبکه های اجتماعی بیشتر از شبکه های تلویزیونی است

انتشار لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با یک تینیجر 14 ساله به سوژه این روزهای کاربران فضای مجازی بدل شده و باعث تاسف و تکدر خاطر بسیاری از ایرانیان در سراسر کشور و خارج از ایران شده است.
نائب رئیس مجلس شواری اسلامی  با بیان اینکه اقتصاد ما به جای تولید محور بودن دولت محور است، گفت: اگر بخواهیم مشکل اقتصادمان را حل کنیم باید به بخش خصوصی توجه داشته باشیم، اقتصاد دولتی امروز در تمام دنیا شکست خورده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید سلیمانی را می توان نماد بارز و عملی برادری ایرانی ها و مسلمانان دانست زیرا مکتب قاسم سلیمانی بعد از خدا مردم را می‌بیند و راه رسیدن به خدا خدمت به مردم است و این شهید با شهادت خود در دل مردم ایران قرار گرفت.
تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون:

پیام توقیف کشتی کره‌ای؛ ایران مقتدرانه در خلیج فارس حضور دارد

با توجه به بحث‌هایی که در یکی دو هفته اخیر به دلیل حضور آمریکایی‌ها و برخی کشورهای دیگر که به دنبال اجرای یکسری برنامه بودند، در خلیج فارس وجود داشت، توقیف کشتی کره‌ای بار دیگر اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که ایران با اقتدار در خلیج فارس حضور دارد و چنانچه کشوری بخواهد چه در بحث محیط زیست و چه در بحث‌های دیگر در آب‌های خلیج فارس مشکل ایجاد کند سپاه مقتدرانه حضور دارد و بنا به درخواست سازمان‌های ذی‌ربط وارد میدان می‌شود همانگونه که با تخلف کشتی کره‌ای وارد عمل شد و کشتی را توقیف کرد تا دادگاه تکلیف آن را مشخص کند.
بحران جدید در کابینه تدبیر و امید؛

غیبت در هیات دولت/ رزم‌حسینی از دولت قهر کرد؟

صحبت‌های روز گذشته محمود واعظی نشان می‌دهد که گویا اختلاف جدیدی در کابینه تدبیر و امید در ۶ ماه مانده به پایان دولت، شکل گرفته است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرح مجدد FATF با هدف فضاسازی برای انتخابات مطرح می‌شود و از سوی دیگر آقایان دولتی با طرح آن به دنبال آن هستند که اگر گشایش اقتصادی صورت نگرفت علتش را عدم تصویب لوایح FATF بخوانند.
با تصویب کمیسیون تلفیق؛

واردات خودرو سال 1400 ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون در مورد ممنوعیت واردات هرگونه خودرو در سال ۱۴۰۰ به مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر داد.
در شورای ادارای کرمانشاه که با حضور رییس قوه قضایه تشکیل شد تاکید شد؛

افزایش صادرات در کرمانشاه نیازمند توسه زیر ساخت ها است

استاندار کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد صادرات کشور به عراق از استان کرمانشاه انجام می شود و با وجود شیوع کرونا روزانه حدود ۲ هزار کامیون از مرز پرویزخان کرمانشاه رفت و آمد می کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه طبق قانون دولت مسئول نوشتن بودجه و اجرای آن است، گفت: مجلس حق ارائه اصلاحات و پیشنهادات دارد و ما پیشنهادات خوب را می‌پذیریم اما اگر شاکله بودجه برهم بخورد دولت دیگر نمی‌تواند آن را اجرا کند.
کلینیک های سرپایی ترک اعتیاد که بدون حضور پزشک و روانپزشک بیماران خود را به سمت مصرف بیشتر مواد شبه مخدر نگهدارنده ای چون «متادون»، سوق داده اند.
آیا کرونا باز هم این فستیوال جهانی را به تعویق می‌اندازد؟!

ابهاماتی درباره برگزاری جشنواره کن ۲۰۲۱

روز گذشته ششم ژانویه ۲۰۲۱ مسئولان جشنواره کن در جلسه‌ای شرکت کرده بودند تا این موضوع را بررسی کنند که در صورت بروز مشکلاتی در راه برپایی این فستیوال در ماه می(اردیبهشت‌ماه)، چاره‌‌ای بیندیشند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بهترین ملاک عدالت در ادارات و سازمان‌ها عمل به قانون است، تصریح کرد: در نظامات اداری هر چه بر معنویت در کنار کارآمدی تاکید شود شاهد کاهش فساد اداری خواهیم بود. نظام اداری سالم و کارآمد می‌تواند اثرگذار برای مردم باشد؛ نظام اداری عادلانه امری مهم است.
دست پر رئیس قوه قضائیه برای اصولگرایان؛

آیا رئیسی معادلات انتخابات ۱۴۰۰ را به هم خواهد زد؟

محمد مهاجری می‌گوید: من شکی ندارم که ورود آقای رئیسی به انتخابات می‌تواند معادلات را به هم بریزد. اگر ایشان به انتخابات ورود پیدا کند معادلات را قطعاً به ضرر آقای قالیباف به هم خواهد زد. چون بخش عمده جناح اصول‌گرا که در دوره قبلی در رقابت میان آقای رئیسی با قالیباف، پشت سر آقای رئیسی قرار گرفتند و به همین دلیل قالیباف مجبور به انصراف شد در این دوره هم در صورت حضور آقای رئیسی از وی حمایت می‌کنند.
سازمان آگهی های پرسون