مشروح اخبار

از صفر تا صد با مهدی مومنی؛

روزهای خوبی را در استقلال تهران سپری کردم

مهدی مومنی، مهاجم جوان و با تجربه ماشین سازی تبریز که سابقه حضور در تیم استقلال تهران را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد، در آستانه دربی حساس پایتخت از شرایط حضورش در جمع آبی پوشان تهرانی سخن گفت.
بانک مرکزی اعلام کرد:

رشد صفر درصدی حجم پول در آذرماه

رشد صفر درصدی پول نسبت به ماه گذشته (آبان 1399) و همچنین کاهش 10.3 واحد درصدی رشد دوازده ماهه این متغیر در آذر ماه سال جاری (69.7 درصد) نسبت به رشد دوازده ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری (80.0 درصد) از کاهش سیالیت سپرده‌ها و ماندگار شدن بیشتر آن‌ها حکایت دارد و خود علامت دیگری از کاهش انتظارات تورمی است.
رییس جمهوری از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز دولت، شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن دو در صدهزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.
محسن رضایی در توئیتر منتشر کرد؛

نشانه هایی که از آغاز یک قیام مردمی خبر می دهد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گام دوم‌ انقلاب یک تحول بزرگ و مردمی است، از نشانه هایی نوشت که آغازگر این مسیر هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور را تشریح کرد و از افزایش شمار شهرهای در وضعیت قرمز بیماری به هفت شهر و همچنین قرار گرفتن ۱۹۲ شهر در وضعیت آبی این بیماری خبر داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در گفتگو با پرسون:

چند قدم تا تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا را فراهم کرده است و همانطور که آقای دکتر مخبر ریاست محترم ستاد اعلام کردند، طی 40 روز آینده فاز اول تولید واکسن به اتمام می‌رسد و کارخانه تولید واکسن نیز با ظرفیت یک و نیم میلیون دوز در ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در عرض 6 ماه این ظرفیت به ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید.
سفرهای هوایی مخصوصا در داخل کشور یا ماموریت های کاری است ویا اجبار. در حالیکه سفرهای هوایی از بسیاری از جهات می توانند به صرفه تر وایمن تر باشند.
بانوی مسلمان آمریکایی در گفتگو با پرسون:

حجاب بر دو نوع افکاری و ظاهری استوار است

بانوی مسلمان آمریکایی گفت: جحاب و عفاف باید هم در افکار و هم در پوشش ظاهری وجود داشته باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی تشریح کرد؛

افزایش ۳۰ برابری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در ۷ سال

اعطای بیش از 12 میلیون فقره وام ازدواج، اعطای تسهیلات به 373 هزار واحد تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ایجاد قریب به 260 هزار شغل جدید در مناطق روستایی و عشایری و خودکفایی بیش از 480 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد بخشی از آثار و حمایت های نظام بانکی کشور از اقشار آسیب پذیر کشور بوده است.
رئیس اتحادیه ساعت فروشان تهران گفت:« شرایط اقتصادی بازار ساعت را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده است؛ این کالا کاملا وارداتی و ارتباط مستقیمی با نوسانات ارز دارد و همچنین قدرت خرید هموطنان برای خرید ساعت بسیار پایین آمده است.»
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه داستان آلودگی هوا دچار یک چرخه فرسایشی شده است و هرسال در اواخر پاییز و اوایل زمستان بحث‌ها و انتقادات مطرح شده و بعد از چند روز دوباره تا سال آینده فراموش می‌شود.
‎این روزها امریکایی ها با اجرای تحریم ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته اند و باعث کاهش درآمد فروش نفت کشورمان شده اند.
نماینده ویژه مجلس در کمیته واکسن وزارت بهداشت، عنوان کرد: اصلا جای نگرانی برای اشباع بازار تولید واکسن وجود ندارد و ما برای اطمینان به همه شرکت‌های فعال تولید واکسن و توجه به بازار منطقه نیاز داریم.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛ بخش دوم

مشکانی:حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود

یک استاد دانشگاه با بیان این که حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود، گفت: آثار هر گونه لایحه منع خشونت علیه زنان در درازمدت آشکار می شود.
مردان و زنان غیور استان کرمانشاه با همت خود در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابله با دشمن بعثی و منافقین شجاعانه ایستادند و در مسائل گوناگون عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند. لذا مردم استانی که جنگ در آن آغاز و به پایان رسید و خسارت های مالی و جانی که جنگ بر مردمان این دیار وارد کرد حق آنان است که به مطالبات آنان رسیدگی شود.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که مسئولین باید به مردم آگاهی های لازم برای ورود به بازار سرمایه را می دادند، گفت: در نهایت مردم خودشان سرمایه گذاری در بازار سهام را انتخاب کردند.
سازمان آگهی های پرسون