گزارش و گفتگوی اختصاصی

گزارش پرسون از آخرین وضعیت تورم و گرانی در کردستان؛

مدال طلای «تورم» بر گردن کردستان

طبق دومین دومین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در سالجاری استان کردستان در «تورم» نقطه به نقطه در جایگاه اول کشور قرار را از آن خود کرد.

پس از انتشار گزارش وضعیت نامساعد شهرک «نایسر» در شهر سنندج و نبود ابتدایی ترین امکانات شهری از یک سو و نیز وجود افراد بزهکار در پرسون، بسیار از مسئولان بعد از انتشار این گزارش به این محله سرکشی می کنند

سال آینده افزایش یارانه ها، افزایش نقدینگی و گردش پول بیشتر در جامعه را به همراه خواهد داشت و این یعنی کاهش بیشتر ارزش پول ملی و بزرگتر شدن غول تورم و سایه سنگینش که کمر فقیران فقیر تر شده را خردتر خواهد کرد!

‍ ‍ رئیس هیئت کشتی شهرستان ازنا:

کشتی گیران در لرستان غریب هستند

رئیس هیئت کشتی اداره ورزش و امور جوانان شهرستان ازنا گفت: در لرستان کشتی گیران را نادیده می گیرند و گاهی حقوق آن ها را نمی دهند. خیلی از قهرمانان کشتی لرستان برای امرار معاش مسافر کشی می کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

زنان ایرانی همیشه در تاریخ تاثیر گذار بودند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: زنان را نادیده نگیریم چرا که چرخ خانواده را زنان می چرخانند. در فرهنگ و تاریخ کهن و اصیل ایرانی زن همیشه جزئی از هرم کانون نظام اجتماعی و خانواده بوده و هست.
فرمانده انتظامی استان قزوین در گفت و گو با پرسون؛

ضرورت های استقرار پایدار راهور در اقبالیه/قول سردار

فرمانده انتظامی استان قزوین پس از افتتاح ایستگاه پلیس راهور اقبالیه، از دغدغه‌های اقبالیه ۶۳ هزار نفری برای استقرار پایدار نیروی راهور خبرداد و قول ماندگاری این نیرو در شهر، علی رغم نبود ساختار را داد.
نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: برگزاری دوره آموزش عمومی «ولایت فقیه و حکومت اسلامی» در استان کردستان با وجود جنگ رسانه ای و شبهات دشمنان یک کار ضروری بود.

روایت پرسون از باورهای مردم روستایی در ممسنی؛

پیر شفادهنده زیر ریشه‌های درخت خوابید

روایتی که در ادامه می‌خوانید بر اساس مصاحبه‌های حضوری با ساکنان روستایی به نام «بلمینی» شکل گرفته؛ این روستا که در شهرستان ممسنی واقع است از دیرباز، خانه یک پیرِ خفته زیر درخت بوده است. مردم این آبادی باور دارند که این درخت، نیروی ماورالطبیعه دارد و با دخیل بستن به شاخه‌های آن می‌توان از پیر خفته در زیر آن حاجت گرفت.
پرسون وضعیت نابسامان فرهنگی و اجتماعی جامعه را بررسی می کند؛

«روزمرگی» بیماری جدید جامعه ایرانی/ اخبار ناخوشایند از آمارهای اجتماعی و فرهنگی

افزایش خشونت ها در جامعه حتی در بین خانواده ها، افزایش بی سابقه میزان طلاق، کاهش شدید سن اعتیاد و فحشا و بسیاری دیگر از ناهنجارها باعث شده است که جامعه ما را به لبه پرتگاهی بس عمیق بکشاند.

گزارش پرسون از نسخه پیچی های دولت برای جلوگیری از گرانی میوه در کردستان؛

تسهیلات 4 میلیاردی مشکلات میوه شب عید را حل می کند؟ چه مقدار از میوه های شب عید از چنگال دلالان خارج می شود؟

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، از اختصاص ۴ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید میوه شب عید استان خبر داده است.

محمدقاسمی دادستان قزوین در چهارمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین گفت: بیشترین ترک فعل ها که منجر به تضییع حقوق بیت المال می شود در حوزه محیط زیست،. منابع طبیعی و آب، اراضی ملی و زراعی است.
مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: نیروهای های راهداری استان کردستان بدون هیچ گونه تعطیلی و استراحتی در حال انجام عملیات بازگشایی مسیر روستاهای گرفتار در برف هستند تا جایی که این عملیات در شب گذشته همچنان ادامه داشته است.
معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان:

صف های خرید روغن بلای جان مردم لرستان

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان گفت: در روزهای اخیر شاهد صف بندی مردم بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای دریافت روغن را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد.صف های خرید روغن بلای جان مردم است. نباید روزهای قرمز را فراموش کنیم.

رییس اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان:

ارتقا سطح کیفی سواد فعالان رسانه ای در حوزه شهری

رییس اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان از ارتقا سطح کیفی سواد فعالان رسانه ای در حوزه شهری خبر داد و افزود: با توجه به تخصصی شدن رسانه ها، گستردگی ابعاد رسانه ها در دنیای چندرسانه ای و اهمیت پرداختن به هریک از حوزه های تخصصی رسانه ای تلاش کردیم این دوره های آموزشی را مبتنی بر نیازهای رسانه ای موجود برنامه ریزی کنیم.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان:

ساخت ۱۲۰واحد مسکن ملی در همدان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از ساخت ۱۲۰ واحد مسکن ملی در همدان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.
علیرغم تماس های مکرر خبرنگار پرسون با صیدی؛ شهردار سنندج برای پاسخگویی به وضعیت دستفروشان و نیز دفاع از مجموعه شهرداری در مقابل این صنف، ولی وی هرگز حاضر نشد که مستقیم با رسانه ها روبرو شود.

سرپرست سازمان صنعت و معدن لرستان گفت: صادرات کارخانجات نساجی بروجرد اقتصاد لرستان را رونق بخشیده است. محصولات پارچه ای این مجموعه از مرغوب ترین تولیدات کشور است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
یک فعال رسانه ای و فرهنگی گفت: تهمت های اخلاقی به مصری؛ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، کیوان کاشفی؛ رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی؛ فرمانده بسیج اصناف کرمانشاه، ماموستاهای استان کردستان، فعالان فرهنگی کُردزبان و... بی شک یک برنامه ریزی هدفمند و بلندمدت است.

گفت‌وگوی اختصاصی پرسون با یکی از فعالان مدنی؛

ختنه‌سازی دختران در ایران، هنوز مسأله‌ای جدی است

یکی از فعالان حقوق زنان در گفت‌وگو با پرسون بیان کرد که روند آگاهی‌بخشی به برخی از گروه‌های اجتماعی ایران برای ممنوعیت ناقص‌سازی زنان اگر چه تا کنون رضایت‌بخش بوده، اما کماکان کاستی‌های فراوانی دارد.
«کرونا، کاری کرد که همسرم کمتر به من تهمت خیانت بزند! به واسطه شُغلَم، با دختران جوان زیادی در ارتباط بودم؛ به همین خاطر، همسرم همیشه به ارتباطاتم شک می‌کرد. گمان داشت، به او خیانت می‌کنم. در طول یک سال گذشته که بیشتر کلاس‌های دانشگاه را به صورت برخط برگزار می‌کنم و کمتر در اجتماع حضور دارم، میزان سوءظن او نیز کاهش یافته است.»