سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور:

مرکز فوریت‌های سایبری 24 ساعته آماده رسیدگی به شکایات شهروندان است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مرکز فوریت‌های سایبری 24 ساعته آماده رسیدگی به شکایات شهروندان است و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره‌تلفن 096380 موضوعات خود را مطرح تا کارشناسان متخصص پلیس فتا اقدامات اولیه را در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهند.
تصویر مرکز فوریت‌های سایبری 24 ساعته آماده رسیدگی به شکایات شهروندان است

به گزارش سایت خبری پُرسون، از اصفهان؛ سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل معاونت اجتماعی استان اظهار داشت: مرکز فوریت‌های سایبری 24 ساعته آماده رسیدگی به شکایات شهروندان است و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره‌تلفن 096380 موضوعات خود را مطرح تا کارشناسان متخصص پلیس فتا اقدامات اولیه را در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی گفت پلیس فتا در حوزه تولید محتوا و رسانه با محوریت افزایش اطلاعات شهروندان و پیشگیری از وقوع جرایم نیز متناسب با نیاز روز جامعه فعالیت می‌کند، کارشناسان پلیس فتا در اداره تشخیص و پیشگیری که یک محیط کاملاً فنّاورانه است محتواهای متناسب با جررئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پیامک‌های ارسالی از سازمان‌ها یا اداره‌های دولتی معمولاً یک سرشماره خاص و تعریف شده دارند و اگر با سرشماره معمولی پیامکی ارسال شد به‌شدت خطرناک است که شهروندان باید از ورود به لینک‌های داخل پیام‌ها اکیداً خودداری و پیامک را حذف کنند.ایم و آسیب‌های اجتماعی جدید را تولید و انتشار می‌دهند.

سرهنگ طاهرپور همچنین به نظارت پلیس فتا بر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش کالا اشاره کرد و گفت: سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار که بستر معاملات آنلاین دو طرفه را فراهم می‌کنند، در برخی مواقع محل کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌شوند. این سایت‌ها تحت رصد کارشناسان پلیس فتا قرار دارند و در صورتی که اطلاعات غیرمجاز یا مجرمانه‌ای شناسایی شود، این داده‌ها حذف خواهند شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به استفاده پلیس فتا از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی برای رصد دقیق‌تر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: ما برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی، از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به‌طور مؤثرتر و سریع‌تر با سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مجرمانه مقابله کنیم.

سرهنگ طاهرپور همچنین به افزایش ۸ درصدی شکایات در حوزه جرایم سایبری در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، تعداد شکایات در زمینه جرایم سایبری ۸ درصد افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده گسترش فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی است که پلیس فتا به‌طور مداوم در حال پیگیری و برخورد با آن‌هاست. همچنین میزان رسیدگی به پرونده‌های سایبری و کشف جرایم سایبری نیز ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در ادامه توضیح داد: هدف ما از ایجاد این مرکز، رسیدگی سریع به شکایات فوریتی در حوزه فضای مجازی و آگاه‌سازی عمومی در زمینه حملات سایبری است. از شهروندان خواهش می‌کنیم که تنها در مواقع اضطراری با این مرکز تماس بگیرند تا بتوانیم به نحو احسن به درخواست‌های آنها رسیدگی کنیم.

طاهرپوردر اخرگفت: در معاملاتی که در بستر اینترنت انجام می‌شود اگر اطمینان لازم را ندارید از پرداخت بیعانه اکیداً خودداری کنید، ممکن است پس از پرداخت بیعانه، جنس یا کالایی برای شما ارسال نشود و یا اگر ارسال شود از کیفیت لازم برخوردار نباشد و گرفتار کلاهبرداران اینترنتی شوید.

863790

سازمان آگهی های پرسون